به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: نباید در پشت تریبون مجلس به افراد تهمت زد و از آنها نام برد.

قاضی پور در تذکری مطرح کرد: نباید پشت تریبون مجلس به افراد تهمت زد

ایرج ندیمی در صحن علنی امروز (دوشنبه) بعد از نطق بزرگواری به عنوان مخالف کلیات کابینه با استناد مواد ۲۴ و ۷۵آیین نامه نسبت به این اظهارات تذکری را مطرح کرد.

وی خطاب به لاریجانی گفت: آقای لاریجانی شما تاکنون در جهت حفظ کیان و شان مجلس مدیریت بسیار خوبی داشتید ولی همه باید بدانیم که اتهام، فحش و ورود به عناوینی که مربوط به موضوع بحث نیست و می تواند ارزش مجلس را در نزد بیننده و شنونده تحت تاثیر قرار دهد درست نیست و جفا در حق مجلس است.

وی افزود: حق مخالف، مخالفت، نقد و بیان نظرات است اما این نباید تبدیل به استفاده از تریبون علیه اشخاص، افراد و دولت ها شود و در آن اتهاماتی از نوع دله دزد و مانند آن زده شود که به هیچ وجه سزاوار چنین مجلسی که عصاره فضایل مردم است، نیست.

وی از لاریجانی خواستار شد که از این به بعد جلسه را به گونه ای مدیریت کند که مجلس ناظر اینگونه اظهارات باشد و در این گونه موارد مداخله کند.

  علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: فضای مجلس نشان می دهد که مخالف این حرف ها است.

وی افزود: بردن نام افراد و تهمت زدن به آنها در شان مجلس نیست. افراد می توانند برنامه دولت را نقد عالمانه کنند و اینگونه توهین کردن کار درستی نبود و من در هنگام نطق آقای بزرگواری نیز به ایشان این مطلب را گوشزد کردم.