به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) پارلمان در سخنانی به عنوان اولین مخالف کلیت، اصول کلی و خط مشی دولت، اظهار داشت: مخالفت من با تمام وزرای پیشنهادی نیست اما در برنامه پیشنهادی آقای رئیس جمهور نکاتی وجود داشت که وظیفه خود دانستم از زبان مردم مواردی را به شما و وزرای پیشنهادی مطرح کنم، این موارد شامل اولویت هایی است که در برنامه شما دیده نشده است.

وی افزود: اولین نکته ای که در برنامه شما به آن توجه نشده، خلق حماسه اقتصادی است، باید از مردمی که حماسه سیاسی خلق کرده اند تشکر کنیم ولی بایستی بدانیم آنها منتظر خلق حماسه سیاسی در سال جاری هستند، دومین نکته که در برنامه شما تدبیری در نظر گرفته نشده، نحوه ادامه اجرای قانون یارانه هاست شما می دانید که هم اکنون ۴۲ هزار میلیارد تومان به مردم یارانه نقدی پرداخت می شود، در حالی که تنها ۲۸ هزار میلیارد تومان از این رقم از محل افزایش قیمت حامل های انرژی تامین می شود، جنابعالی برای مابقی این رقم، چه برنامه ای را پیش بینی کردید و در نظر گرفته اید؟

حاجی دلیگانی بر همین اساس یادآور شد: آیا بناست حامل های انرژی و سایر کالاهای مشمول قانون یارانه ها مجددا گران شود؟ سهم بهداشت و درمان و همچنین سهم کمک به بخش تولید در اجرای این قانون به چه شکل خواهد بود؟ جنابعالی برای بهبود معیشت مردم چه تدابیری اندیشیده اید؟ برای تعداد زیاد پروژه ها در برنامه پیشنهادی شما برنامه خاصی پیش بینی نشده است، تدبیر دولت برای تامین مسکن و مقابله با رشد قیمت های فضایی مسکن چیست؟

نماینده شاهین شهر در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مردم اصولا حرکت های دولت ها را پیوسته می دانند، با توجه به این موضوع آیا بناست درباره مسکن مهر تدابیری اندیشیده شود یا نه؟ رهبر معظم انقلاب دهه چهارم انقلاب را دهه عدالت و پیشرفت نامگذاری کردند، دولت جنابعالی در برنامه پیشنهادی ارائه شده معین نکرده که برای افزایش درآمد اقشار کم درآمد چه تدابیری دارد؛ به نظر شما با درآمد روزی ۱۰ هزار تومان می شود زندگی کرد؟ چگونه می خواهید مقابل ویژه خواری برخی افراد خاص را بگیرید؟ افرادی که بدون زحمت زیاد، زندگی خود و نسل آینده شان را تامین می کنند، آیا برای بیمارانی که بیمه نیستند، یا کسانی که بیمه هستند اما هزینه برای درمان ندارند، تدابیری اتخاذ کرده اید؟

این نماینده مخالف کلیت و اصول و خط مشی دولت همچنین یادآور شد: تدابیر جنابعالی برای رفع تبعیضات ناروا در پرداخت حقوق چیست؟ تدابیر شما برای تبعیض در بخش ورزش چیست؟ برخی میلیاردی پول می گیرند در حالی که در شهرستان ها با مشکلات فراوانی مواجهیم. برنامه های دولت برای آنکه هم رشد اقتصادی داشته باشیم و هم با تورم ۴ نعل مواجه نشویم، چیست؟

این نماینده مجلس همچنین گفت: در سال ۹۱ حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشته ایم، در برنامه شما راهکاری برای آنکه در سال ۹۲ با کسری بودجه مواجه نشویم، پیش بینی نشده است.

حاجی دلیگانی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به شعار دولت روحانی که اعتدال است، گفت: قطعا تعریف اعتدال حرکت کردن بین حق و باطل نیست بلکه حرکت بین افراط و تفریط است، پس چگونه بین وزرای پیشنهادی، افرادی را به عنوان وزیر معرفی کرده اید که با این نظر شما موافق نیستند که اگر رای بیاورند، حرکت های افراطی انجام خواهند داد و قطعا به دنبال بسترسازی برای رسیدن به اهداف افراطی خواهند بود، کسانی که در گذشته در آزمونی مانند فتنه ۸۸ رد شدند و سکوت کردند و نمره قبولی نگرفتند، از نظام دفاع نکردند بلکه در جبهه مقابل ایستادند، آیا تعریف اعتدال گرا در مورد آنان رواست؟ !

وی در خاتمه گفت: در این کشور برای دفاع مقدس سرمایه گذاری های جانی توسط رزمندگان و ایثارگران صورت گرفته در برنامه پیشنهادی شما هیچ تدابیری برای این افراد پیش بینی نشده است.