به گزارش پارس به نقل از  مهر، روزنامه معاریف چاپ رژیم صهیونیستی از توافق دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین خبر داد. این روزنامه به نقل از یک مسئول بلندپایه آمریکا افزود: دولت آمریکا موافقت کرده است تا اسرائیل در ازای آزادی نخستین گروه از اسرای فلسطینی در آستانه مذاکرات صلح، شهرکهای جدید احداث کند.

این روزنامه نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال هماهنگی با دولت آمریکا است تا به موازات مذاکره با فلسطینی ها به توسعه شهرکها نیز ادامه دهد. به موجب این هماهنگی، کابینه اسرائیل امروز با آزادی ۲۶ اسیر فلسطینی موافقت می کند و در مقابل از احداث صدها واحد مسکونی در کرانه باختری و قدس شرقی خبر می دهد و واشنگتن نیز با این مسئله مخالفت نخواهد کرد.

به موجب توافق تل آویو و واشنگتن، توسعه شهرکها در مجتمع های بزرگ شهرک نشین انجام نخواهد شد بلکه در خارج از آنها احداث خواهد شد چرا که رژیم صهیونیستی باید در چارچوب مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین مجتمعهای بزرگ شهرک نشین را تخلیه کند.

گفتنی است رژیم صهیونیستی امروز از تصمیم خود برای احداث هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و ۲۰۰ واحد در قدس شرقی خبر داد. این در حالی است که چند روز دیگر قرار است دومین دور مذاکرات سازش در قدس برگزار شود و پیش از آن یعنی در هفته جاری ۲۶ اسیر فلسطینی آزاد شوند.

مذاکرات سازش پس از سه سال توقف، ۳۰ جولای (۸ مرداد) در واشنگتن از سر گرفته شد. این مذاکرات در حالی از سر گرفته شده است که گروه های فلسطینی با آن مخالف هستند و معتقدند این مسئله به احقاق حقوق ملت فلسطین منجر نخواهد شد.