به گزارش پارس ، مهر به نقل از الجزیره، " جولیان آسانژ" اقدام" باراک اوباما" برای محدود کردن آژانس امنتی ملی آمریکا را یک پیروزی برای" اداوارد اسنودن" توصیف کرد.

اسنودن از ماموران سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بود که اقدام به افشای پرونده های محرمانه دولت ایالات متحده در جاسوسی از شهروندان آمریکایی و دیگر کشورهای جهان کرد که چالشهای زیادی را برای کاخ سفید به وجود آورد.

آسانژ با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اوباما با تدوین برنامه برای محدود کردن جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا، در حقیقت اقدام اسنودن در افشای اسناد محرمانه را تایید کرد. این اقدام برای اسنودن و هواداران او یک پیروزی محسوب می شود.

اوباما روز جمعه برنامه ای را تدوین کرد که در ظاهر اقدامات آژانس امنیت ملی آمریکا را در جاسوسی از مردم محدود می کند، اما گویا این برنامه نقاط ضعف زیادی دارد چون روزنامه نیویورک تایمز در تحلیلی نوشته بود: اوباما به طور کلی درباره این برنامه ها گفته است، من خواهان بازرسی های بیشتر، شفاف سازی گسترده تر و همچنین محدودیت های بیشتر در رابطه با این برنامه ها هستم.

این در حالی است که سازمان امنیت ملی آمریکا همچنان به جمع آوری اطلاعات خصوصی مردم درباره سوابق مکالمات تلفنی و همچنین فعالیتهای اینترنتی تمامی شهروندان آمریکایی ادامه می دهد.

نیویورک تایمز در ادامه می نویسد: باراک اوباما هرگز مشخص نکرده که محدودیتها و بازرسیهای بیشتری که وی از آن دم می زند، چه خواهد بود.

اوباما در این دستور العمل آورده است: من با کنگره آمریکا برای تعیین این اقدامات، همکاری خواهم کرد.

با این حال، روند جمع آوری اطلاعات گسترده یاد شده، چنانکه طی سالهای متمادی گذشته، به طور بی وقفه ادامه داشته، همچنان به پیش می رود و این در حالی است که جمع آوری این حجم گسترده اطلاعات از شهروندان معمولی آمریکایی که به هیچ جرمی متهم نشده و حتی سوء سابقه جنایی نیز نداشته اند، به مراتب بیشتر از آن است که برای مبارزه با تروریسم به آن نیاز باشد.