به گزارش پارس ، فارس به نقل از پایگاه اخبار مصر، قاهره و استان های دیگر مصر دیروز جمعه در چارچوب جمعه موسوم به « ملت می خواهد کودتا را سرنگون کند» صحنه تظاهرات گسترده مخالفان بود.

تظاهرات کنندگان که به دعوت همپیمانی ملی حمایت از مشروعیت به خیابان ها آمده بودند خواستار بازگشت محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر به قدرت شدند.

تظاهرات کنندگان هدف از این راهپیمایی های خود را بازگرداندن روند دموکراسی به کشور و درآوردن قدرت از چنگ کودتاچیان خواندند.

زنان و کودکان نیز در راهپیمایی های دیروز قاهره و جیزه با حضور گسترده خود و در دست داشتن عکس های رئیس جمهور برکنار شده شعار « کودتا سرنگون باد» سر می دادند.

همپیمانی ملی حمایت از مشروعیت از مردم قاهره خواسته است در طول روزهای تعطیلی عید فطر از ۲۸ مسجد در قاهره و جیزه به سمت دو محل اصلی تحصن در میدان های رابعه العدویه و النهضه راهپیمایی کنند.

بر اساس این گزارش تحصن کنندگان در میدان رابعه العدویه و النهضه بدون توجه به تهدیدهای وزارت کشور مبنی بر توسل به زور برای برچیدن تحصن آنها اعلام می کنند که به تحصن خود ادامه خواهند داد و از هیچ تهدید مقامات مصر هراسی ندارند.

تحصن کنندگان در میدان رابعه العدویه نمایشگاهی درباره اسناد و مدارک حوادث و تحولات اخیر در مصر برپا کرده اند و در آنجا سلاح هایی که علیه تحصن کنندگان آرام به کار گرفته شد و تصاویر و فیلم های ویدیویی مربوط به آن حوادث را به نمایش گذاشته اند.

این در حالی است که هواپیماها و بالگردهای ارتش مصر مرتبا بر فراز منطقه رابعه العدویه و النهضه در حال گشت زنی هستند و تدابیر شدید امنیتی در خیابان های اطراف این دو میدان برقرار است.

مقامات دولت مصر هنوز برای متفرق کردن تحصن کنندگان وارد عمل نشده اند اما تحصن کنندگان تهدیدها در خصوص متفرق کردن تحصن را نادیده می گیرند و اعلام می کنند که در این مکان باقی خواهند ماند و از هیچ تهدید مقامات مصر هراسی ندارند.

در سکویی در وسط میدان رابعه العدویه نشست هایی با حضور برخی نمایندگان سابق پارلمانی و فعالان حقوقی برگزار می شود.

چهل روز از اعتراضات مردمی در میدان رابعه العدویه می گذرد اما هواداران محمد مرسی همچنان بر بازگشت وی به قدرت تاکید می کنند و میانجیگری هایی را که برای دست برداشتن از این خواسته صورت می گیرد قاطعانه رد می کنند.