به گزارش پارس به نقل از ایسنا، لاپو پیستللی معاون وزیر امور خارجه ایتالیا که در راس هیاتی به کشورمان سفر کرده است، با علی اصغر خاجی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار معاون وزیر خارجه ایتالیا با بیان این که « حامل تبریکات مقامات ایتالیایی برای رییس جمهور جدید کشورمان است» گفت: سفر وی بعنوان اولین مقام اروپایی در قالب روابط دوجانبه به ایران و بلافاصله پس از شروع بکار دولت جدید حاکی از خواست و اراده دولتمردان ایتالیایی برای گسترش و توسعه هرچه بیشتر روابط با ایران است.

هم چنین خاجی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه نیز با استقبال از تمایلات ایتالیا برای بسط و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: تبیین مواضع کشورمان پیرامون مسائل بین المللی و منطقه ای توسط جناب روحانی در سخنرانی ایشان در مراسم تحلیف فرصت های جدیدی را برای دنیا بویژه اروپا جهت تعامل و توسعه روابط با ایران گشوده است که در صورت استفاده از این فرصت می توان نتایج مطلوبی را انتظار داشت.

معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه کشورمان با بیان این که « تعمیق روابط تهران – رم را مورد خواست مسوولین دو کشور است، گفت: این روابط در راستای منافع دو کشور و تقویت صلح و ثبات بین المللی قلمداد کرده و بر گسترش آن تاکید کرد.