به گزارش پارس به نقل از مهر، حمید رسایی نماینده تهران در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس طی سخنانی گفت: روز گذشته برای بیان تذکر اصرار کردم اما آقای لاریجانی رئیس مجلس گفت در حال حاضر وقت نداریم ولی امروز می توانم تذکر بدهم.

وی با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس از حادثه ۲۲ بهمن قم در جلسه دیروز مجلس گفت: از کسانی که این گزارش را تهیه کردند تشکر می کنم اما گلایه می کنم چرا متن کامل قرائت نشد.

رسایی ادامه داد: در همان ایام و یک روز بعد از حادثه ۲۲ بهمن قم با یکی از سایت ها مصاحبه کردم و گفتم این اتفاق برخلاف تدبیر سیاسی مقام معظم رهبری بود و کار غلطی بود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ خاطر نشان کرد: اما متاسفانه در حال حاضر می بینیم متن کامل گزارش در مجلس قرائت نشده این در حالی بود که در سایت ها و خبرگزاری ها متن کامل منتشر شده است. دوستان به من گفتند چون گزارش سند محرمانه بوده و شما در هفته نامه ۹ دی آن را منتشر کردید پیگیری می کنیم این در حالی بود که من در هفته نامه ۹ دی که مدیرمسئول آن هستم شاید ۲۰۰ کلمه از گزارش استفاده کردم و مطلبی هم که منتشر شده بود نقدی بر این گزارش بود.

رسایی با طرح این سوال که چرا چیزی را که از تریبون مطرح می شود محرمانه تلقی می کنیم، گفت: در گزارش نهادهایی مانند بسیج، سپاه، شورای استان و نشریه پرتو مقصر جلوه داده شده اند که حق طبیعی آنهاست که از خودشان دفاع کنند.

رسایی ادامه داد: بخشی از این گزارش که از تریبون مجلس خوانده شد مستند به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان بود که ایشان به حرکتی که در قم انجام شده اعتراض کردند که البته این حرف درست است اما باید بیانات مقام معظم رهبری در آن دیدار به صورت کامل در این گزارش ارائه می شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان خود در جمع مردم آذربایجان ابتدا نسبت به استیضاح وزیر کار و حرکت نامناسب که از طرف رئیس جمهور و برخی نمایندگان انجام شده بود انتقاد کردند و گفتند نسبت به این قضیه ناراحت شدند و تاکید کردند فعلا نصیحت می کنند زیرا استیضاحی که در مجلس انجام شد با توجه به این که اواخر عمر دولت بود درست نبود. ایشان بعد گفتند رئیس قوه مقننه شاید در دفاعی که از خود داشت زیاده روی داشت.

رسایی ادامه داد: سپس مقام معظم رهبری به حادثه قم اشاره کردند و گفتند با این گونه حرکات مخالف هستند.

وی گفت: چرا به زمینه های اصلی در بیانات مقام معظم رهبری در این گزاش اشاره نشد. حتی در گزارش به این موضوع اشاره شده بود که ۷۰ درصد از طلاب در اعتراض به احمدی نژاد به تهران بیاییند و ۳۰ درصد در قم بمانند و اعتراض کنند چرا نمی گویند این وقایع چه بود.

به گزارش مهر رسایی اصرار داشت سخنان خود و اعتراضاتش را ادامه دهد اما با ممانعت ابوترابی فرد که ریاست جلسه را برعهده داشت مواجه شد و میکروفونش قطع شد.

ابوترابی در پاسخ به رسایی گفت: در این مورد که می گویید مقام معظم رهبری مقداماتی درباره حادثه قم گفتند و سپس این حادثه را مورد انتقاد قرار دادند باید بگویم ایشان در هر حوزه ای که لازم باشد توصیه ای دارند که باید به این تذکرات توجه کنیم و آن ها را رعایت کنیم.

وی افزود: از کمیسیون امنیت ملی برای تهیه این گزارش تشکر می کنیم.

به گزارش مهر پس از تذکر رسایی جمعی از نمایندگان که به سخنان وی انتقاد داشتند از جمله حقیقت پور نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی، دواتگری و نقوی حسینی دو عضو دیگر این کمیسیون، بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی، نعمتی نماینده اسدآباد، بقایی نماینده استهبان، امیرآبادی نماینده قم و شخص رسایی با همراهی بیرانوند از جبهه پایداری که در جایگاه هیئت رئیسه مجلس حضور یافتند.