به گزارش پارس ، پرویز داوودی معاون اول سابق محمود احمدی نژاد در گفت وگو با فارس درباره اولویت کاری دولت یازدهم اظهار داشت: مهم ترین مسأله کشور، اقتصاد، تورم و اشتغال است.

وی افزود: الآن بخاطر افزایش نرخ ارز، افزایش نرخ سپرده و افزایش قیمت ها، مردم را در فشار و تنگنای زیادی قرار دادیم که باید این مسائل مدیریت شود.

داوودی تصریح کرد: بدون تردید تداوم افزایش نرخ ارز و نرخ سپرده و سیاست هایی که تجربه نشان داده نتیجه ای جز تورم برای مردم ندارد، به سود کشور و مردم نیست.

استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: اولویت اول دولت آقای روحانی باید جلوگیری از تورم و افزایش قیمت ها و رسیدگی به معیشت مردم به ویژه محرومین و حل معضل اشتغال باشد.

داوودی خاطر نشان کرد که دولت یازدهم باید رشد متعادل و متوازن و همگانی را به طور جدی در دستور کار قرار داده و پیگیری کند.

وی نسبت به آمارهای ارائه شده از سوی روحانی در اولین دیدارش با نمایندگان مجلس هم واکنش نشان داد و متذکر شد: برای اظهار نظر درباره مسائل باید به آمار رسمی کشور اتکا شود.

داوودی متذکر شد: امکان دارد اختلاف بسیار جزئی در ارقام به دلیل تفاوت روش های آمارگیری مراکز رسمی وجود داشته باشد که نیازمند اصلاح است اما نمی توان آمار رسمی کشور را نادیده گرفت.

معاون اول احمدی نژاد در دولت نهم در عین حال گفت که از بیان چنین سخنی قصد نادیده گرفتن وجود تورم را ندارد و درک این مسأله موضوع پیچیده ای نیست.

داوودی انتقادش از سیاست های اقتصادی رئیس سابق خود را با بیان این جمله آغاز کرد که « تورم واقعیت امروز جامعه ماست که باید با آن مقابله کنیم» .

وی ادامه داد: عملکرد احمدی نژاد در بسیاری از موارد مثبت بود که باید مورد تأکید قرار گیرد، بسیاری از اقدامات او برای اولین بار در کشور انجام شده بود اما موارد زیادی هم در عملکرد او بوده که مورد تأیید نیست.

معاون اول سابق احمدی نژاد با بیان اینکه عملکرد رئیس دولت های نهم و دهم به طور کامل مورد تأیید نیست، تصریح کرد: عملکرد ایشان در بحث های مهمی چون جلوگیری از افزایش نرخ ارز و سپرده و افزایش تورم که باید مدیریت می شد اما نشد، مورد انتقاد ماست.