به گزارش پارس به نقل از اداره اخبار مجلس، « هافنوعی امرانی» دبیرکل مجلس سنای الجزایر امروز (دوشنبه) با علی افراشته معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی دیدار وگفت وگو کرد.

معاون اجرایی مجلس در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات فراوان ایران و الجزایر در زمینه های دینی، فرهنگی و سیاسی، اظهار داشت: ارتقا و توسعه روابط دوستانه با کشور الجزایر از موضوعات مورد علاقه مجلس شورای اسلامی است و علائق تاریخی و دینی دو ملت همراه با عزم پارلمان های دو کشور می تواند عامل تسهیل و تسریع آن باشد.

وی همکاری های پارلمانی دو کشور در مجامع بین المللی مانند اتحادیه بین المجالس اسلامی را عامل مهمی در توسعه روابط دو کشور عنوان کرد و افزود: استفاده مناسب از ظرفیت های سازمان های بین المللی و مواضعی که طرفین در این مجامع اتخاذ می کنند، نقش مؤثری در تقویت روابط دو کشور ایران و الجزایر ایفا می کند.

افراشته در ادامه توضیحاتی درباره ساختار مجلس، ترکیب کمیسیون ها، نقش معاونت های اجرایی، قوانین و نظارت مجلس شورای اسلامی در امر قانونگذاری و نقش مرکز پژوهش ها در مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

در ادامه این دیدار دبیرکل مجلس سنای الجزایر نیز ضمن ابراز خشنودی از روند رو به رشد روابط دو کشور در عرصه های گوناگون، گفت: پارلمان و دولت الجزایر از توسعه روابط دو جانبه با جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند.

« امرانی» در پایان با استقبال از برگزاری جلسات مستمر میان مقامات پارلمانی دو کشور، درباره تبادل تجربیات قانونگذاری مجالس ایران و الجزایر ابراز امیدواری کرد.