به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از پایگاه خبری لبنانی النشره، روزنامه انگلیسی « تایمز» در شماره روز گذشته خود در گزارشی به مراسم تنفیذ « حسن روحانی» ، رئیس جمهوری منتخب ایران و اینکه وی از روز یک شنبه پس از ادای سوگند اداره امور را در ایران به دست خواهد گرفت و تغییر و تحولاتی که باید در طول چهار سال ریاست جمهوری وی در سیاست های ایران روی دهد، پرداخت.

تایمز در ادامه نوشت که کشورهای غربی باید خود را آماده مذاکره و گفت وگو با تهران کنند، اگرچه اذعان کرد که این به معنای لغو تحریم ها و فشارها بر تهران نیست.

این روزنامه می نویسد: اگرچه ایران در معرض تحریم ها و مجازات های اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد است، اما برای دولت جدید ایران از پیش رو برداشتن این تحریم ها و مجازات ها سخت نیست.

به اعتقاد تایمز آنچه از نظام ایران خواسته می شود، این است که چالش های موجود در خصوص پرونده هسته ای را از پیش رو بردارد و تهدید اسرائیل را متوقف کند.

این روزنامه انگلیسی با بیان اینکه اگرچه روحانی بارزترین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ایران نبود، اما بسیار سخت است که انتظار داشت وی از چارچوب های نظام خارج شود.