به گزارش پارس ، محمدرضا تابش در گفت وگو باخانه ملت درباره فشار تندورهای دو جناح برای چینش کابینه یازدهم، گفت: رییس جمهور با توجه به مسئولیت سنگینی که در اجرای کشور دارد و دومین مقام عالی رتبه بعد از مقام معظم رهبری محسوب می شود، مختار است برای نیل به شعارها و مقاصد خود و تحقق خواسته ها و مطالبات مردم، افرادی را که صلاح می داند در کابینه قرار دهد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: رییس جمهور می تواند در صدر هر دستگاه یا وزراتخانه کسی را قرار دهد که به گمان او می تواند باری از دوش دولت بردارد و خدمتگذار مردم باشد؛ بنابراین فشاری مبنی بر اینکه چه کسی همکار رییس جمهور باشد و چه کسانی نباشند، از جانب هیچ فرد و جریانی موضوعیت ندارد.

تابش درباره چگونگی این فشارها توضیح داد: برخی جریان ها به جای فرافکنی شکست خود در انتخابات، برای رصد امور و کارها و حرکت بر مدار عقلانیت دولت سایه تشکیل دهند تا انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کنند.

وی ادامه داد: برخی با تصور اینکه در صورت داشتن جای پایی در کابینه، مردم هم به آنها اقبال خواهند کرد، به دنبال گنجاندن افراد بی تجربه و بدون تخصص کافی خود در مسند کار هستند ولی همچنانکه دکتر روحانی گفت افرادی که بی بلیط سوار شدند، پیاده می شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: حکومت کردن به مردم غنیمت نیست؛ افتخاری است که اگر مشمول حال کسی بشود، باید قدردان آن باشد؛ عده ای قدر این موهبت الهی را ندانستند و به سوی ایجاد تنش، تشنج، گروه گرایی و سخت گیری پیش رفتند و مردم هم از آنها مبرا شدند.

برخی با اهرم های پوسیده درپی تخریب یا سهم خواهی از روحانی هستند

وی با بیان اینکه فشار تندروها در آغاز تشکیل دولت، بار روانی به روحانی وارد می کند، گفت: برخی با اهرم های پوسیده وارد مصادیق در انتخاب اعضای کابینه می شوند و با این کار می خواهند مسائلی را برای دولت جدید به وجود آورند؛ در صورتی که تخریب و سهم خواهی از سوی هر فرد و جریانی مطرود است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: تصمیم نهایی با روحانی است و او باید بر مبنای شعار خود یعنی اعتدال و عقلانیت، تدبیر کند و کابینه خود را معرفی و از آنها دفاع کند.