به گزارش پ ارس به نقل از ایسنا، رییس جمهور اضافه کرد: مشارکت بالا، برگزاری سالم و بدون حاشیه انتخابات، شعارها و سیاست های نامزدها و حجم گسترده بحث و نقد در جریان انتخابات، همگی نشان دهنده فرآیندی رو به کمال در جمهوریت و اسلامیت نظام است.

وی در ادامه افزود: مردم در انتخابات ۲۴ خرداد حماسه ای بزرگ آفریدند و با حضور کم نظیر خود از شکاف های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کاستند و بر وفاق و همگرایی ملت و منزلت جهانی بیشتر ایران تاکید کردند. نشاط و امیدی که از دل انتخابات برآمد، سرمایه اجتماعی جدیدی را برای ایران مهیا کرد؛ سرمایه ای که نه تنها موجب رفع و دفع مخاطرات و تهدیدات از دامان کشور شد، بلکه فرصت جدیدی را برای جهش در جهت پیشرفت همه جانبه کشور به وجود آورد.

رییس جمهور با اشاره به انتخاب خود از سوی مردم تصریح کرد: اگرچه انگشت امید در انتخابات به گفتمانی نشانه رفت که در برنامه های من متبلور بود، اما عوامل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فراوانی را در پیدایش این وضع باید دخیل بوده است.

روحانی اضافه کرد: باید قدردانی رهبری، همه اقشار و طبقات اجتماعی، شخصیت های برجسته نظام، نخبگان و علما بود. همه شهروندان در انتخابات با آرای مختلف و با گرایش های متنوع سیاسی دست به کار شدند و بدینوسیله امید و اعتمادی بزرگ ظهور یافت.

وی همچنین با اشاره به اینکه" مسئولیت محوری من، حفظ امید و اعتماد مردم است" ، خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات شگفتی آفریدند. بعد از این نوبت تکلیف ما مسئولان است که در همه سطوح نظام حقوق و تکالیف مردم را محترم بشماریم. حداقل انتظار مردم از دولت جدید، ایجاد ثبات در همه زمینه ها و رفع دغدغه ها و تنگناهایی است که کشور با آن مواجه است.

روحانی با بیان اینکه" توانمندی دولت در تقویت پایگاه اجتماعی آن و وفاداری به عهد و پیمان خود به مردم است" ، خاطرنشان کرد: لازمه این پایبندی، صداقت و راستگویی است. ما اساس دینداری، ادای امانت و پایبندی به عهد و پیمان می دانیم. امیر مومنان علی (ع) گفته است؛ اصل دینداری امانت و وفا به عهد است.

رییس جمهور منتخب همچنین افزود: دولت خود را متعهد به شکوفا کردن اخلاق اسلامی و تلاش برای تبیین احکام اسلامی می داند. من با حمایت مردمی پا به میدان مسئولیت گذاشتم؛ مردمی که خواستار بهبود معیشت و منزلت خویش است، مردمی که می خواهند از فقر، فساد و تبعیض به دور باشند، مردمی که می خواهند در فضای آزاد معنوی و عقلانی رشد کنند و به آینده مطمئن باشند.