به گزارش پارس ، به نقل ازتسنیم، عدم استفاده از نیروی فکری وجسمی زنان دردولت یازدهم باعث شده است تا همفکران وافرادی که بنوعی مبلغ ایده های آقای روحانی بودند نیزبه وی خرده بگیرند.

فاطمه راکعی، که از فعالین اصلاح طلب است می گوید: می توان گفت در حال حاضر تابوی حضور زنان در کابینه شکسته شده و کسی نمی تواند ادعا کند که علما مخالف حضور زنان به عنوان وزیر در کابینه هستند. فقط باید دید که چرا در گمانه زنی های انتخاب وزرا حرفی از حضور زنان در میان نیست؟

وی می افزاید: این وضعیت برای جامعه زنان نگران کننده است چرا که بسیاری از شهروندان به دلیل وعده هایی که آقای روحانی دادند به او رای دادند.

* اگر آقای روحانی از زنان در کابینه استفاده نماید قطعاً برنده است

مریم مجتهد زاده، رئیس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: معتقدم زنان با توجه به اینکه بسیار دقیق و کاردان هستند، استفاده از آنها در کابینه دولت جدید پر منفعت خواهد بود.

وی با بیان اینکه زنان توانمند هستند، ادامه داد: می توان به جرات گفت که وجود آنها باعث موفقیت و برد می شود بنابراین آقای روحانی اگر از این امر استقبال کرده و از زنان در کابینه استفاده کنند، برد خواهند کرد.

* آقای روحانی شعار داد بنابراین از او انتظار است

همچنین زهرا سجادی، معاون مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم گفت: وقتی نامزدی شعار می دهد انتظار است که بعد از اینکه دولت در دست او قرار گرفت به شعار خود عمل کند؛ در واقع اینکه زن باشد یا خیر بنده تعصبی ندارم ولی آقای روحانی که وعده دادند از او انتظار وجود دارد.

وی با بیان اینکه به نظر بنده تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد؛ برخی از مردان بیشتر از برخی زنان به مسائل زنان توجه می کنند و این نشان می دهد که از هر جنسی باید به وظایف خود عمل کند، اظهار داشت: برخی از مردم براساس وعده ای که نامزدی می دهد به او رای داده و او را انتخاب می کنند بنابراین آن نامزد باید به وعده خود عمل کند.

معاون مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: آقای روحانی اعلام کرده بودند که به جای ۳ یا ۴ زن در کابینه از ۶ زن استفاده خواهد کرد در حقیقت این موضوع را افزایش می دهد ولی گمانه زنی ها نشان می دهد که از زنان در کابینه استفاده نشده است.

سجادی افزود: طبیعی است با وعده ای که آقای روحانی دادند جامعه زنان از او انتظار دارد.

* حضور زنان در کابینه، یک مطالبه از آقای روحانی

در این میان فاطمه آلیا، نماینده مجلس شورای اسلامی در در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: اختیار معرفی و تشکیل کابیته با رئیس جمهور است و در اینجا الزام و اجبار وجود ندارد ولی با توجه به وعده و شعاری که آقای روحانی دادند از او یک مطالبه و انتظار وجود دارد.

وی ادامه داد: آقای روحانی با وعده های خود یک مطالبه ایجاد کرده و با وجود اینکه زنان فرهیخته، توانمند و مومن بعد از انقلاب رشد پیدا کرده اند می توان از آنها در بسیاری از موارد به خصوص در کابینه دولت جدید استفاده کرد بنابراین این موضوع بستگی به تمایل رئیس جمهو ر و پذیرش زنان دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار اصلی این بوده که از زنان نه تنها در کابینه بلکه در جایگاه های مختلف با حفظ حدود شرعی استفاده شده و اهمیت این موضوع از حضور یک یا دو زن در کابیته بیشتر است؛ در حقیقت در دولت آقای احمدی نژاد این موضوع انجام شد.

آلیا اظهار داشت: این ظرفیت وجود دارد که از زنان در کابینه دولت جدید استفاده شود به طور مثال در وزارت آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و برخی معاونت های می توان از زنان استفاده کرد؛ امید است که مانند دولت آقای احمدی نژاد از زنان در کابینه استفاده شده و از توانمندی ها آنها بهره برد.