به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امام این مردم که معمار انقلاب اسلامی بودند، با پایه گذاری روز قدس اجازه ندارند تا راه ظلم و استکبار پایدار بماند.

وی پیام روز قدس را روز هوشیاری مردم ایران دانست و افزود: حضور مردم در راهپیمایی های روز قدس بحمد الله هر ساله متناسب با زمان خود یک حضور معناداری است.

مصلحی تصریح کرد: ما باید توجه داشته باشیم در موقعیت خاصی قرار داریم؛ در موقعیتی که دولت جدید در آستانه آغاز به کار است، آمریکایی ها بحث هایی را مطرح کردند و ذات خود را با مصوبه اخیرشان در کنگره آمریکا نشان دادند.

وزیر اطلاعات در عین حال گفت که علیرغم تمام این مباحث، مردم حضور پرشوری داشته اند و به دنیا الگو می دهند که در چنین موقعیت هایی حضور آنها به معنی ظلم ستیزی است و اینکه ارزش ها مرز ندارند.

حجت الاسلام مصلحی افزود: مردم ما با حضور خود در صحنه، این پیام را به استکبار دادند که با وجود تمام مشکلات، صحنه مقاومت را رها نخواهند کرد.

وزیر اطلاعات در خصوص سران فتنه نیز گفت: سران فتنه تا تکلیف خود را با نظام مشخص نکنند، جایی در نظام جمهوری اسلامی ایران نخواهند داشت.

حجت الاسلام مصلحی تصریح کرد: اعتقاد داریم پایبندی به قانون از اهمیت ویژه ای برخوردار است در حالی که فتنه گران با اعمال خود ثابت کردند که اعتقادی به قانون ندارند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره زمزمه بازگشت برخی عناصر فتنه گر به عرصه قدرت، گفت: به هیچ وجه نباید اجازه دهیم این اتفاق بیافتد چرا که فتنه گران قانون گریزند.

مصلحی با بیان اینکه فتنه به معنای قانون گریزی است، ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که فتنه گران تابع قانون شوند تا نظام هم با آنها مشکلی نداشته باشد.

وزیر اطلاعات در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه پس از پایان کار دولت دهم در چه عرصه ای فعالیت خواهید کرد، گفت: من سرباز انقلابم و در هر عرصه که بگویند، خدمت می کنم.

مصلحی در پاسخ به این سؤال که آیا در دانشگاه احمدی نژاد حضور می یابید یا خیر، اظهار داشت: من دانشگاهی نیستم، بلکه حوزوی هستم، اما اگر در مسیر حق باشد، کمک می کنم.

وی همچنین در واکنش به قرار گرفتن نام حزب الله در گروهک تروریستی اظهار داشت: این شیوه استبداد است که هر گاه از مجموعه ارزشی مثل حزب الله لبنان سیلی می خورد، نام آنها را در لیست گروه های تروریستی قرار می دهد و اگر خلاف این امر صورت بگیرد باید به آن شک کرد.

حجت الاسلام مصلحی در خصوص تداوم دیوار بی اعتمادی میان غرب و ایران با اعمال تحریم های جدید کنگره آمریکا علیه کشورمان در آستانه آغاز به کار دولت جدید، گفت: غرب با اصل نظام اسلامی مشکل دارد و اینگونه نیست که مشکل آنان با جریان و یا گروه خاصی باشد.

وزیر اطلاعات درباره وضعیت امنیتی کشور هم که مورد سؤال خبرنگار فارس بود، اظهار داشت: اکنون در حوزه امنیتی در وضعیت مطلوبی هستیم که این به نوع اقدامات مثبت انجام شده بازمی گردد.