به گزارش پارس، ابوالفضل قناعتی عضو کمیسیون عمران و حمل نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهرخبر گفت: بودجه ای که به حوزه حمل و نقل تعلق گرفته بسیار خوب است و اگر کمک دولت هم باشد قطعا کمک خواهد کرد که زودتر برنامه های مورد نظر و نیاز جامعه محقق شود.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل و عمران نزدیک شش هزار اعتبار تعبیه شده است. در بودجه ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیاردی نزدیک یک سوم بودجه کل در حوزه حمل و نقل وارد شده است. با توجه به نیازهای مبرمی که در این حوزه وجود دارد، کمیسیون حمل و نقل با یک کار کارشناسی و مطرح کردن مشکلات این حوزه در جلسه شورا توانست از بودجه کل نزدیک هزار و سیصد میلیارد تومان برای حوزه معاونت عمرانی و چهار هزار میلیارد تومان نیز برای حوزه حمل و نقل تخصیص دهد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن بیان مسائلی دیگری که مثل راهنمایی و رانندگی در کنار حوزه عمران و حمل و نقل وجود دارد اظهار کرد: با توجه به این مسائل بودجه حمل و نقل به پنج هزارو پانصد میلیارد تومان افزایش یافت.

قناعتی خاطرنشان کرد: تقریبا ۳۷ درصد از کل بودجه را کمیسیون معاونت حمل و نقل برای ماموریت کمیسیون معاونت عمران و حمل و نقل در هزینه های سال ۹۳ شهرداری تعریف کرده است.

وی در مورد سفر قالیباف به چین برای انعقاد قرارداد خواهرخواندگی گفت: چین یکی از مهم ترین کشورهایی است که برای خرید واگن های مترو با او در ارتباط هستیم.

این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر ضمن یاداوری طلب های دولت از چین به واسطه فروش نفت گفت: معمولا سعی می شود از طلب های دولت امکانات وارد کشور شود، شهرداری یکی از سازمان های بود که واگن های مترو به جای طلب دولت وارد می کند. امروزه هم با تعامل دولت و شهرداری، دولت کمک می کند که از طریق فاینانس یا مطلبات دولت در عوض نیازمندی های که در حوزه حمل و نقل وجود دارد را تامین شود.

قناعتی ضمن اشاره به رفتن قالیباف به چین برای برقراری ارتباط، انتقال تجارب و آداب و رسوم، شناسایی ظریفیت ها برای رفع مشکلات شهری و کمک به رشد و ارتقای هر دو طرف بیان کرد: در واقع اصطلاح خواهرخواندگی امروزه برای ایجاد صمیمیت در مبادلات سیاسی است که بتوانند به اهداف خود برسند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سفر آقای شهردار در راستای سفر لاریجانی به چین برای آزاد سازی پول های بلوکه شده بود گفت: قبل از این سفر نیز پورزرندی معاون مالی و اداری شهردار، برای این موضوعات به چین رفته بود ولی این بار در سطح بالاتری قالیباف رفت تا بتوانند تاثیر بیشتری در روابط بین دو کشور ایجاد کند.

این عضو شورای شهر تهران افزود: گمان می رود این سفر توفیقات خوبی داشته و به استناد صحبت های آقای شهردار فرصت خوبی برای توسعه حمل و نقل تهران ایجاد خواهد شد و شهروندان راحتی در حوزه حمل و نقل را در آینده نزدیک احساس خواهند کرد.

قناعتی در پایان تاکید کرد: امید است طبق قراردادهای که بسته شده شهرداری بتواند نیازهای جامعه شهری را برطرف کند.