به گزارش پارس ، " ناصر ابوشریف" نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در گفت وگو با فارس، مسلمانان جهان را به هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان و بدخواهان فراخواند و تصریح کرد: از مذاهب مختلف اسلامی و به ویژه اهل تشیع و اهل تسنن انتظار می رود همچنان که سال هاست در سایه وحدت و همدلی زندگی مسالمت آمیز داشته اند از این پس نیز با خودداری از ورود به بازی های دشمنان، توطئه های آنان را به خودشان بازگردانند.

وی بی توجهی و بی تفاوتی را تنها راه غلبه بر توطئه ها و نقشه های دشمنان و بدخواهان ملت های مسلمان عنوان کرد و گفت: دشمنان جهان اسلام مانند آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی همواره تلاش کرده اند تا با ایجاد تفرقه مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته و به این وسیله بر آنان سلطه و سیطره پیدا کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با تاکید بر اینکه هر فرد مسلمانی اعم از شیعه و سنی لازم است اولویت های خود در زندگی را مشخص سازد تصریح کرد: چنانچه مسلمانان به جای درگیری و شرکت در بازی های دشمنان راه خنثی سازی توطئه ها را در پیش بگیرند می توانند بر همه مشکلات پیرامونی خود پیروز شوند.

ابوشریف، تجزیه کشورها را تنها عامل قدرت یافتن رژیم صهیونیستی خواند و تاکید کرد: رژیم صهیونیستی به ویژه بعد از شکست مفتضحانه در جنگ های ۲۲ و ۳۳ روزه اکنون تمام توان خود را به کار بسته است تا برای حفظ موجودیت خود نسبت به تفرقه افکنی و شکاف در بین ملت ها اقدام کند.

وی تفرقه انگیزی و اختلاف ملت ها از سوی رژیم صهیونیستی را اقدامی برای کاهش فشارهای جریان بیداری اسلامی عنوان کرد و گفت: رژیم صهیونیستی تصور می کند در صورتی که بین ملت اختلاف ایجاد کند، می تواند فشار ایجاد شده به واسطه بیداری اسلامی را کاهش داده و به قدرت و هیبت گذشته خود باز گردد؛ در صورتی که چنین تصوری عبث و بیهوده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کشورمان در ادامه به تحولات منطقه به ویژه در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: در شرایطی که دشمن در تلاش است تا بذر تفرقه را در میان امت اسلامی پراکنده سازد برگزاری هر چه باشکوه تر روز جهانی قدس می تواند به عنوان روحی تازه بر کالبد کشورهای اسلامی عمل کند.

ابوشریف، همه ملت های مسلمان را به شرکت گسترده در راهپیمایی های آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امسال فراخواند و تاکید کرد: ضروری است که روز جهانی قدس امسال با قدرت و شدت هر چه تمام تر برگزار شود تا دشمنان استکباری و صهیونیستی بار دیگر در رسیدن به اهداف پلید خود برای ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی ناکام بمانند.

وی با تاکید بر اینکه راه بروز تفرقه به هیچ وجه نباید در میان ملت های مسلمان باز شود، تصریح کرد: امام خمینی (ره) که همواره خواستار اتحاد و همبستگی جهان اسلام بود روز جهانی قدس را نامگذاری کرد تا ملت های مسلمان و به ویژه نسل های آینده قضیه فلسطین و اتحاد برای آزادسازی مقدسات اسلامی را در خاطر خود حفظ کرده و قضیه مرکزی جهان اسلام را هیچ گاه به دست فراموشی نسپارند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، اتحاد و یکپارچگی آحاد ملت مسلمان را لازمه ساختن آینده جهان اسلام عنوان کرد و گفت: برای این منظور لازم است سه ضلع اصلی خاورمیانه که غالبا از ملت های عرب، فارس و ترک تشکیل شده اند دست در دست یکدیگر قرار داده و با شرکت در راهپیمایی های روز جهانی قدس بار دیگر مسیر و جهت وحدت کل امت اسلامی را در معرض دید جهانیان بگذارند.

ابوشریف، تفرقه را بزرگترین آفت برای وحدت جهان اسلام خواند و هشدار داد: دشمنان جهان اسلام به خوبی می دانند که تنها با تفرقه افکنی می توانند در جسم امت اسلامی نفوذ پیدا کرده و در جهان اسلام برای خود جایگاهی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه متغیرهای موجود در منطقه عامل تعیین کننده در از بین بردن رژیم صهیونیستی به حساب می آیند، تصریح کرد: آحاد جامعه اسلامی لازم است در سایه وحدت و یکپارچگی گام برداشته و راه های نفوذ دشمنان به جسم امت اسلامی را مسدود سازند تا به این وسیله بتوانند بر دشمنان خود غلبه کرده و به جایگاه رفیع خود در جهان دست پیدا کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با تاکید بر اینکه در سایه وحدت هر امر ناممکنی امکان پذیر می شود، اظهار داشت: امت اسلامی چنانچه به نیروی وحدت خود اتکا و ایمان داشته باشد خواهد توانست به رویارویی فراگیر با دشمن صهیونیستی پرداخته و نسبت به آزادسازی همه سرزمین ها و مقدسات اسلامی اقدام کند.