به گزارش پارس به نقل از فارس، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه دو برابر سال قبل اسکناس تحویل بانک ها شده است، گفت: تلاش می کنیم از ایجاد شوک در بازار ارز جلوگیری کنیم.

ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی امروز در حاشیه نشست تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی درباره نوسانات اخیر ارز و سکه در بازار گفت: سعی می کنیم از شوک به بازار جلوگیری کنیم تا تولید کنندگان نیز آرامش را احساس کنند.

رئیس کل بانک مرکزی در مورد فروش اسکناس های نو در ایام نوروز گفت: بنده نیز در رسانه ها متوجه دلالی ها شده ام و اعلام می کنم دو برابر رقم اسکناس نو در سال گذشته اسکناس نو تهیه شده است.

وی ادامه داد: برنامه ای برای چاپ اسکناس جدید نداریم اما چک پول های ۱۰۰ هزار تومانی که قول داده بودیم اوایل و اواخر اسفند عرضه کنیم امیدواریم در همین هفته آغاز شود.

رئیس کل بانک مرکزی درباره پیش بینی تورم در سال آینده افزود: ما تورم را در حقوق حداکثر ۲۵ درصد می بینیم در عین حال کارشناسان جهانی تورم ایران را کمتر از این رقم می دانند.

سیف درباره مشکلات وام ازدواج گفت: امیدوارم مشکل وام ازدواج برطرف شود هرچند که مشکل اصلی در تأمین منابع بیشتر توسط بانک هاست تا بتوانند وام ازدواج را ارائه دهند. بنابراین بانک ها برای جلب این منابع بیشتر باید تلاش کنند چراکه منابع قرض الحسنه بسیار ناچیز است.