به گزارش پارس به نقل از فارس، وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه در گفت وگو با روزنامه دولتی الوطن این کشور تاکید کرد: که راه حل سیاسی تنها گزینه برای توقف درگیری های خونبار در سوریه است.

الحلقی گفت: ما از گفت وگو حمایت می کنیم اما با تروریسم گفت وگو نمی کنیم.

الحلقی گفت: از سوریه خواسته نشده است که در کنفرانس ژنو با گروه های تروریستی گفت وگو کند گروه هایی که شورای امنیت نیز آنها را در لیست سازمان های تروریستی قرار داده است.

نخست وزیر سوریه با تاکید بر اینکه جنگجویانی که با نیروهای دولتی در این کشور روبه رو می شوند تروریست هستند گفت: ارتش آزاد سوریه پناهگاهی برای بیشتر این تروریست ها شده است.

وی افزود: گروه های تندرو وابسته به القاعده و برجسته ترین آنها جبهه النصره که سازمان ملل آن را در لیست سازمان های تروریستی قرار داده است در جنگ با دولت سوریه فعال هستند.

الحلقی گفت: آنچه در سوریه ارتش آزاد خوانده می شود در واقع دروغی برای تحت پوشش گرفتن گروه های تروریستی است و بیشتر عناصر ارتش آزاد در صف جبهه النصره و القاعده هستند.

نخست وزیر سوریه تاکید کرد: سوریه اعتقاد دارد که راه حل سیاسی تنها راه خاتمه بحران در این کشور است و معارضان در خارج از کشور را به مشارکت در گفت وگو دعوت کرده است همان گونه که از گروه های مسلح که سلاح را کنار گذاشته و وعده داده اند که دیگر دست به سلاح نمی شوند برای شرکت در گفت وگوها دعوت کرده است.