به گزارش پ ارس به نقل از ایسنا، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: برای حصول اطمینان از اینکه ما گفت وگوهای دو جانبه مهم مان را در بالاترین سطح ادامه خواهیم داد، من به نیابت از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از نواز شریف، نخست وزیر پاکستان دعوت می کنم تا با وی در نشست دو جانبه ای در پاییز امسال در آمریکا دیدار کند.

کری اعلام کرد: دو طرف موافقت کردند تا گفت وگوهای راهبردی را پس از دو سالی که طی آن روابط از بحرانی به سمت بحران دیگر می رفت، از سر بگیرند تا همکاری ها را به سمت همکاری های عمیق تر، گسترده تر و جامع تر ارتقا دهند.

کری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: من می توانم به صراحت بگویم که ما در زمینه روابط طولانی مدت اشتراک داریم و گمانم بر این است که در دوره نواز شریف ما با فردی روبرو هستیم که متعهد به تلاش برای رشد روابط است.

کری عنوان کرد: واشنگتن مصمم است تا روابط با پاکستان را به سمت همکاری های کامل پیش ببرد و راه هایی برای حل و فصل موضوعات خاص که طی سال های اخیر آزاردهنده بوده اند، پیدا کند.

وی افزود: اوباما مشتاق است تا طی یک ماه آینده با نواز شریف ملاقات داشته باشد.

کری همچنین ابراز اطمینان کرد که توافقنامه امنیتی میان پاکستان و آمریکا امضا شود.

بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، انتظار می رود در گفت وگوهای کری در اسلام آباد بر مساله افراطی گری، جنگ در کشور همسایه یعنی افغانستان و مخالفت پاکستان با حملات پهپادی آمریکا تاکید شود.

جان کری با نواز شریف، نخست وزیر تازه انتخاب شده پاکستان و ژنرال اشفق پرویز کیانی، فرمانده ارتش این کشور گفت وگو خواهد کرد.

کری به موضوع افزایش احساسات ضد آمریکایی در پاکستان نیز خواهد پرداخت که تا اندازه ای ناشی از حملات پهپادهایی آمریکا به افراطگران در پاکستان بوده است.

مقامات دولت آمریکا که در سفر همراه کری بودند، به خبرنگاران گفتند، هر چند روابط با پاکستان در سال های اخیر دچار تزلزل شده اما هنوز چشم انداز احیای دوباره آن روابط با دولت شریف و همکاری در خصوص موضوعات مهم - مانند مبارزه با تروریسم، انرژی، ثبات منطقه ای، اصلاحات اقتصادی، تجارت و سرمایه گذاری - وجود دارد.