به گزارش پارس به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی سی. ان. ان روز چهارشنبه گزارش کرد دادگاهی در آمریکا، سرباز آمریکایی متهم به افشای اسرارمحرمانه، درمورد اتهام جاسوسی گناهکار و درارتباط با اتهام کمک به دشمن که دربین ۲۰اتهام وی مهم ترین بود، بیگناه شناخت.

سی. ان. ان گزارش داد سرهنگ دنیس لیند قاضی نظامی دادگاه منینگ، وی را در پنج مورد جاسوسی متهم شناخت که این امر می تواند سرباز افشاگر آمریکایی را با دستکم ۱۳۶سال حکم زندان مواجه سازد.

بنابراین گزارش، منینگ گرچه به درز ۷۵۰هزار سند نظامی و دیپلماتیک به گروه افشاگر ویکی لیکس اعتراف کرده اما گفته قصد ضربه زدن به امنیت ملی آمریکا را نداشته است.

این شبکه تلویزیونی گزارش داد آسانژ در رابطه با اتهامات بردلی منینگ گفت: جاسوسی همیشه نخستین اتهامی است که افشاگران اطلاعات در آمریکا با آن روبرو هستند.

بنیانگذار ویکی لیکس در ادامه گفت: این موضوع نمونه ای از افراط گری امنیت ملی وقضاوت کوتاه بینانه ای است که با آن مدارا نمی شود.
آسانژ به صراحت گفت: افشاگری برای عموم را هیچگاه نمی توان جاسوسی دانست.
بنابراین گزارش، منینگ از مجموع ۲۰ اتهام وارده به ۱۰ مورد از آنها اعتراف کرده و قاضی پرونده وی را در ۱۹ مورد گناهکار شناخت.
این شبکه خبری افزود، درحالیکه واشنگتن مدعی است این افشاگری ضربه سنگینی به منافع ملی و حیثیت دیپلماتیک آمریکا وارد ساخته اما لیبرال ها از بردلی منینگ بعنوان یک قهرمان یاد می کنند و وی را جوان جسوری توصیف می کنند که به افشای کشته شدن غیرنظامیان در عراق و افغانستان پرداخته است.