به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان« کوبا سی» ؛ مطابق با اظهارات مقامات کوبایی ریکاردو کابریساس، معاون رئیس جمهور این کشور در مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب ایران شرکت می کند.

کابریساس با هیئتی متشکل از چند تن از مقامات کوبایی به ایران سفر می کند.

مراسم تحلیف روحانی در تاریخ ۴ آگوست برگزار می شود. روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران در تاریخ ۱۴ ژوئیه توانست بیش از ۱۸ میلیون رای را از آن خود کند.

مقامات ایرانی روز یکشنبه اعلام کرده اند که تا به این لحظه ۴۰ شرکت برای حضور در مراسم تحلیف روحانی اعلام آمادگی کرده اند.

چندی پیش" داوید پائولوویچ" ، کاردار سفارت کوبا در تهران در دیدار با عبدالرضا مصری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کوبا ضمن یادآوری برگزاری انتخابات پارلمان کوبا خاطرنشان کرد: پارلمان و دولت کوبا از توسعه روابط همه جانبه خود با جمهوری اسلامی ایران به خصوص در زمینه های تجاری، اقتصادی و فرهنگی استقبال می کند و تشکیل گروه دوستی پارلمانی جدید کوبا و ایران درآینده ای نزدیک می تواند سطح روابط پارلمانی دو کشور در موضوعات مورد علاقه طرفین را ارتقا دهد.

ایران و کوبا دارای روابط بسیار نزدیک و صمصمی با یکدیگر بوده اند و پس از انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران مقامات کوبایی ضمن تبریک به وی اعلام کردند که در زمان ریاست جمهوری وی نیز به گسترش روابط خود با ایران ادامه خواهند داد.