به گزارش پارس به نقل از مهر، به گزارش السومریه نیوز، وزارت کشور عراق روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به انفجارهای اخیر در عراق این کشور وارد یک جنگ آشکار قومیتی شده است که هدف آن فراگیر شدن هرج و مرج در کشور است.
 
در این بیانیه از دستگاههای امنیتی، موسسات دولتی و دینی خواسته شده برای جلوگیری از بحرانی ترشدن وضعیت کشور با یکدیگر همبستگی بیشتری داشته باشند.
 
- در تحولی دیگر، فرماندهی عملیات فرات (وابسته به ارتش عراق) از موفقیت طرح امنیتی حرم مطهر امام علی (ع) خبر داد. بنابراین گزارش، شب و روز گذشته سه میلیون و ۵۰۰ هزار زائر بدون هرگونه مسئله امنیتی توانستند مراسم سالگرد شهادت پیشوای نخست شیعیان را در شهر نجف اشرف برگزار کنند.
 
- از سوی دیگر، پلیس کربلا از تهدیدهای جدی القاعده علیه این شهر خبر داد و اعلام کرد: تمامی نیروهای امنیتی این استان با همکاری ارتش و نیروهای محلی تا اطلاع ثانونی در حالت آماده باش کامل هستند.
 
سرهنگ « احمد الحسناوی» مدیر اطلاع رسانی پلیس کربلا اعلام کرد که یک پیام فوری از وزارت کشور عراق دریافت کرده که در آن هشدار داده شده که اطلاعات دقیقی وجود دارد که نشان می دهد قرار است کمربندهای انفجار و خودروهای بمب گذاری شده این بار این شهر را هدف قرار دهند.
 
وی گفت: تعداد نیروهای پلیس کربلا بالغ بر ۱۳ هزار نفر است که پس از دریافت این تلگراف فوری و تهدید جدی شهر کربلا از سوی تروریست ها، انتحاری ها و خودروهای بمب گذاری شده، به حالت آماده باش صد در صد درآمده اند و در تمام مناطق استانی مستقر شده اند.