به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از شبکه خبری العربیه، منابع آگاه در سازمان ملل اعلام کردند: دیدار تیم بین المللی تحقیقات درباره استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه، با مقامات دمشق سازنده بوده و شاهد پیشرفت های خوبی بوده است.

  این منابع همچنین اعلام کردند که مذاکرات میان دو طرف درباره مساله انجام تحقیقات همچنان ادامه خواهد داشت.

 

  بنا به گفته این منابع، مسئولان سوری به محققان سازمان ملل اجازه داده اند تا علاوه بر منطقه خان العسل در حلب که گفته می شود مخالفان سوریه در این منطقه از سلاح های شیمیایی استفاده کرده اند، از سه مکان مشکوک دیگر نیز دیدار کنند.

 

تیم تحقیقات سازمان ملل خواهان دیدار از هفت مکانی است که گفته می شود در آنها از سلاح شیمیایی استفاده شده است.

 

از سوی دیگر، شورای سیاسی ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد: نشست این ائتلاف که قرار بود روزهای سوم و چهارم ماه اوت در استانبول برگزار شود به اواسط همان ماه موکول شد.

 

بنا به گفته این شورا دلیل این اقدام این است تا سفرهای مسئولان ائتلاف مخالف سوریه به کشورهای عربی و اروپایی و نیز مقر سازمان ملل به پایان برسد.

 

منابع رسانه ای نزدیک به ائتلاف مخالفان سوریه نیز به شبکه العربیه اعلام کردند که هیچ اختلافی در خصوص برگزاری این نشست وجود ندارد.

 

این در حالی است که برخی منابع پیش بینی کرده اند نشست آتی مخالفان سوریه حول محور تشکیل دولت موقت و انتخاب نامزدهای نخست وزیری و تکمیل اعضای کمیته های مسئول در زمینه های دفاعی و امنیتی باشد.

 

منابع آگاه در ائتلاف مخالفان سوریه نتایج سفرهای مسئولان این ائتلاف به ترکیه، عربستان، امارات، مصر، فرانسه، قطر و مقر سازمان ملل را مثبت ارزیابی کردند.

 

این اخبار در حالی منتشر شده که برخی منابع اعلام کردند، ائتلاف مخالفان سوریه به ریاست احمد عاصی الجربا، رئیس جدید ائتلاف آماده است تا بدون هیچ پیش شرطی با نمایندگان نظام سوریه در ژنو دیدار کند.