به گزارش پارس به نقل از فارس، « باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا صبح فردا در کاخ سفید با نمایندگان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار می کند.

این دیدار قرار است ساعت۱۰ صبح به وقت محلی انجام شود. در حال حاضر هیئت های مذاکره کننده اسرائیل و تشکیلات خودگردان در واشنگتن به سر می برند.

دور مقدماتی مذاکرات سازش بالاخره بعد از مدت ها رایزنی، از امروز به میزبانی آمریکا آغاز شد. « زیپی لیونی» وزیر دادگستری و نماینده نخست وزیر در امر صلح با فلسطینی ها، سرپرستی تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی را در این مذاکرات بر عهده دارد. « صائب عریقات» و « محمد شتایه» هم مذاکره کننده های فلسطینی ها در واشنگتن هستند.

در دیدار امشب اوباما و نمایندگان اسرائیل و تشکیلات خودگردان، « جان کری» وزیر خارجه و « مارتین ایندیک» نماینده آمریکا در مذاکرات، هم حضور خواهند داشت.

مذاکرات سازش فلسطین و اسرائیل در سال ۲۰۱۰ از سوی « محمد عباس» و در اعتراض به شهرک سازی ها در کرانه باختری متوقف شد. وی برای ازسرگیری مذاکرات سازش سه شرط آزادی اسرای فلسطینی، توقف شهرک سازی ها و مبنا قرار گرفتن مرزهای سال ۱۹۶۷ را مطرح کرده بود.

دو هفته قبل « جان کری» وزیر خارجه آمریکا بعد از چند دیدار با مقامات اسرائیلی و تشکیلات خودگردان، از توافق طرفین برای شورع مجدد مذاکرات خبر داد.