به گزارش پارس ، قاسم جعفری در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه کاندیداها باید ضمن رعایت اخلاق به فردی که منتخب مردم است تبریک گویند گفت: به نامزدهای ریاست جمهوری پیشنهاد می کنم که به تمام مسوولان ستادهای خود و حامیانشان بگویند که اگر رای لازم را به دست نیاوردند کارهای غیرقانونی نکنند.

وی افزود: پیشنهاد می کنم هر شش نفر کاندیدای باقی مانده نامه تقدیر و تشکر از ملت، مقام معظم رهبری، شورای نگهبان و مجریان و ناظران انتخابات بنویسند.

این نماینده اصول گرای مجلس خاطر نشان کرد: حتی اگر افرادی که در انتخابات رای مردم را به دست نیاورده اند اعتراضی هم داشته باشند از مسیر قانونی حقوق شان را پیگیری کنند نه تنها اشکالی ندارد بلکه معقول و منطقی است.

جعفری با اشاره به اتفاقات سال های اخیر اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از حوادث پیش آمده تجربه لازم را کسب کرده و در این مقطع اجازه نمی دهد که عده ای در کف خیابان ها آمده و شرایط جامعه را متشنج کنند و اگر بخواهند چنین شرایطی را ایجاد کنند نظام با آنها برخورد می کند.

وی خطاب به کاندیداها انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: این کاندیداها کتبا و شفاها اعلام کرده اند که براساس قانون وارد میدان رقابت در انتخابات ریاست جمهوری شده اند؛ اگر بخواهند غیر از این عمل کنند یعنی اینکه فریبکار هستند و بعدا نمی توانند رییس جمهور شوند؛ لذا معتقدم آنهایی که به عرصه آمده اند حتما التزام به قانون خواهند داشت و نتیجه انتخابات را خواهند پذیرفت.