به گزارش پ ارس به نقل از ایسنا، سرمربی ۶۷ ساله تیم ملی فوتبال روسیه در گفت وگو با سایت فیفا می گوید، ایتالیا در بازی نیمه نهایی جام کنفدراسیون ها برابر اسپانیا با سه مدافع بازی کرد و فضاهای میانه زمین اسپانیا را کاملا پوشش داد: " آنها نشان دادند که چگونه می شود اسپانیا را مهار کرد. بازی ایتالیا برابر اسپانیا درسی برای تمام مربیان بود که نشان داد چگونه می شود اسپانیا را مهار کرد. ایتالیا برابر اسپانیا کمتر از توپ های بلند استفاده کرد و بازی فشرده ای را در مقابل خط هافبک قوی اسپانیا به نمایش گذاشت. "

فابیو کاپلو با انتقاد از صحبت ها درباره سیستم های مختلف فوتبال ادامه داد: " این صحبت ها قدیمی است. به نظر من سیستم مدرن فوتبال ۱-۹ است. "

فابیو کاپلو همچنین ادامه داد: " سه انقلاب بزرگ در فوتبال رخ داده است. در دهه هفتاد آژاکس با بازی پرسینگ و خط آفساید موفق بود. سپس در دهه های هشتاد و نود میلان در اوج بود و اکنون بارسلونا است که در فوتبال انقلاب ایجاد کرده است. آنها نشان داده اند که چگونه می توان توپ را نگه داشت و چگونه تمام نفرات تیم در دفاع شرکت کنند. "

فابیو کاپلو در پایان درباره به پایان رسیدن دوران اوج بارسلونا گفت: " معمولا هر ۱۵ سال یک بار یک تیم در فوتبال اروپا سرآمد می شود. بارسلونا تازه چند سال است که توانسته خود را به اوج برساند. بنابراین باید کمی منتظر بمانیم تا ببینیم سرنوشت آنها چه می شود. "