به گزارش پا رس به نقل از فارس، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در این سخنرانی از جوانان برزیلی خواست جهان جدیدی بر پایه عشق و مدارا بنا کنند.

ساحل کوپا کابانان شهر ریودوژانیروی برزیل با حضور پاپ فرانسیس تبدیل به یک اردوگاه بزرگ کاتولیک ها در پایان مراسم یک فستیوال جهانی جوانان شد.

جمعیت حاضر در مراسم عشای ربانی پاپ فرانسیس، زائرانی از ۱۷۰ کشور جهان بودند که شب را در سواحل ریودوژانیرو گذراندند و علاوه بر آن مردم محلی نیز به دیدار پاپ آرژانتینی آمده بودند که نخستین سفر خارجی خود را از زمان اتخاب شدنش در ماه مارس انجام داد.

پاپ فرانسیس در فرودگاه ریودوژانیرو پیش از ترک برزیل و رفتن به رم ایتالیا گفت: از رهگذر شهود و خدمت همراه با لذت خود به ایجاد تمدنی بر اساس عشق کمک کنید. از طریق زندگی خود نشان دهید که این زندگی ارزش آنکه زمان و استعدادهای خود را برای آن صرف کنید، دارد تا به اهداف متعالی دست پیدا کنید.

مقامات واتیکان که از بابت سفر پاپ به برزیل خرسند شدند، اظهار داشتند که حضور گستره در مراسم عشای ربانی پاپ فرانسیس در برزیل نشان دهنده سرزندگی کلیسای کاتولیک بوده و آنها امیدوارند کاریزمای پاپ فرانسیس نیروی جدیدی به این نهاد دهد که به دلیل مذاهب رقیب، سکولاریسم و بیزاری از رسوایی های مالی و جنسی کلیسا، اقبال به آن کم شده است.

تصاویر هوایی که در تلویزیون به نمایش در آمد نشان داد ساحل شنی و پیاده روها در سواحل کوپاکابانا تا چندین کیلومتر مملو از جمعیت بود.

پیام پاپ فرانسیس به جوانان در ریودوژانیرو به مناسبت مراسم روز جهانی جوانان این بود: شما نباید زمانتان در ریودوژانیرو را تبدیل به یک تجربه قدیمی کنید.

پاپ در موعظه خود تاکید کرد، جوانان باید به وطن خود بازگردند و آماده تلاش برای تغییرات اجتماعی باشند.

از جمله مقامات حاضر در مراسم عشای ربانی پاپ فرانسیس، دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل، کریستینا فرناندز، رئیس جمهوری آرژانتین، اوو مورالس، رئیس جمهوری بولیوی و چند تن از معاونان روسای جمهور کشورهای آمریکای لاتین بودند.