به گزارش پارس ، بهنام بهزادی نویسنده و کارگردان در گفتگو با  مهر از پخش بدون اجازه فیلم" قاعده تصادف" از یکی از شبکه های ماهواره ای انتقاد کرد و گفت: یکی از شبکه های ماهواره ای طی چند روز اخیر چندین بار" قاعده تصادف" را نمایش داده است. این برای من جای تعجب دارد که چطور وزارتخانه عریض و طویل ارشاد با آن امکانات قانونی که دارد نمی تواند جلوی چنین اتفاقی را بگیرد.

وی افزود: این ضرر متوجه همه سینما ایران است. بهتر است ارشاد به جای صرف کردن همه انرژی خود برای مسائل حقوقی داخل سینما، بخشی از آن را صرف جلوگیری چنینی اتفاقاتی کند.

بهزادی در پاسخ به اینکه خود شما برای دفاع از حقوق فیلمتان چه می کنید؟ توضیح داد: البته من توسط پخش کننده خارجی فیلم تلاش می کنم از حقوق" قاعده تصادف" در این زمینه دفاع کنم. اما چنین کاری نیاز به پشتوانه حقوقی محکم تری دارد.

کارگردان" تنها دو بار زندگی می کنیم" تاکید کرد: جالب است این شبکه ها که پز دفاع از حقوق ملت ایران را می دهند به راحتی حقوق شهروندی را نادیده می گیرند و به خود اجازه می دهند بدون اجازه فیلمی را چندین بار نمایش دهند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه فیلم خود را با سرمایه کاملا شخصی و بدون حمایت یک نهاد دولتی ساخته است، گفت: شبکه هایی از این دست بدون در نظر گرفتن حقوق پدیدآورندگان اثر چنین کاری را انجام می دهند. مدیران این شبکه ها چرا فکر می کنند می توانند با شعارهایی چون حمایت از حقوق ملت ایران اطمینان جلب کنند و ما شعارهای آنها را قبول می کنیم؟

فیلم" قاعده تصادف" دومین اثر بلند سینمایی بهنام بهزادی نوروز امسال در ایران اکران عمومی شد و به تازگی نسخه دی وی دی آن وارد بازار شبکه نمایش خانگی در کشورمان شده است.

شبکه های مختلف ماهواره ای فارسی زبان پیش از این هم به پخش بدون کپی رایت و اجازه صاحبان فیلم های ایرانی اقدام کرده اند و این حرکت آنها همچنان ادامه دارد. این در حالی است که پخش بدون اجازه آثار فرهنگی از شبکه های ماهواره ای دارای جریمه های سنگین بین المللی است.