به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سایت اینترنتی شبکه المنار نوشت، نمایندگان پارلمان بحرین در جلسه فوق العاده خود اعلام کردند، باید تابعیت تمام کسانی که در کشور" دست به اقدامات تروریستی می زنند" و یا دیگران را به انجام اینگونه اقدامات تحریک می کنند، لغو شود.

نمایندگان بحرینی در این جلسه که بنا به درخواست حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین برگزار شد، همچنین تاکید کردند که باید جلوی برگزاری هرگونه تحصن، راهپیمایی و تجمع در منامه، پایتخت این کشور گرفته شود و در صورت نیاز حالت فوق العاده اعلام گردد.

آن ها در این جلسه حدود ۲۲ درخواست خود را مطرح کردند که در آن به ضرورت اتخاذ راهکارهای قانونی علیه برخی از جمعیت های سیاسی که مردم را به" خشونت و اقدامات تروریستی" تحریک می کنند، تاکید کردند.

نمایندگان بحرینی در ادامه عنوان داشتند که این اقدامات قانونی باید علیه رسانه ها و شبکه های ارتباط جمعی که به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند و همچنین علیه کاربران آن ها اتخاذ شود چرا که این سایت ها اطلاعات نادرستی را علیه امنیت کشور در اختیار گروه های خارجی قرار می دهند.

پارلمان بحرین همچنین تاکید کرد که باید به سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی در بحرین تذکر داده شود که در امور داخلی این کشور مداخله نکنند. همچنین باید تمام منابع مالی" گروه های تروریستی" ضبط شده و مجازات" اقدامات تروریستی" تشدید شود.

نمایندگان همچنین خواهان مداخله سازمان های امنیتی کشور در روش های درسی و آموزشی شدند تا جامعه در برابر" خشونت و تروریسم" محافظت شود.

جمعیت الوفاق بحرین در نخستین واکنش به این درخواست های پارلمان اعلام کرد که با هرگونه اقدامی که در راستای سرکوبی دموکراسی و حقوق بشر و آزادی بیان باشد، مخالف است.

این جمعیت تاکید کرد که همچنان در مسیر اقدامات مسالمت آمیز خود حرکت کرده و تا زمان تحقق خواسته های مردمی برای ایجاد یک کشور دموکراتیک از پای نمی نشیند.