به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، ده ها تن از شهروندان لیبیایی به دنبال سلسله ترورهایی که در شهرهای مختلف این کشور رخ داد و در اعتراض به ترور برخی فعالان سیاسی، حقوقی و افسران ارتش و پلیس از سازمان های جامعه مدنی و گروه های انقلابی در شهرهای مختلف از جمله طرابلس، بنغازی، الزاویه، طبرق، درنه، غریان، الزنتان، البیضاء المرج، مناطق الجبل الغربی و جنوبی تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان در میدان" الشهداء" طرابلس، پایتخت لیبی این سلسله ترورها را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات از دولت موقت خواستند هر چه سریعتر عاملان ترور عبدالسلام المسماری، فعال سیاسی و حقوقی و سایر ساکنان شهر بنغازی را معرفی کند و در ضمن از دولت و دستگاه های امنیتی خواستند که در دفاع از کشور و شهروندان لیبیایی و دستگیری مجرمان و سپردن آنان به دست قانون وظیفه خودشان را انجام دهند.

همچنین تظاهرکنندگان در بنغازی به مقر حزب عدالت و سازندگی در اعتراض به کشته شدن عبدالسلام المسماری حمله کردند.

از سوی دیگر، مسئولان لیبیایی به دنبال فاش شدن اطلاعاتی مبنی بر حمله به یک زندان نظامی و فراری دادن زندانیان، در این زندان که واقع در منطقه بوهریمه شهر بنغازی، تدابیر امنیتی اتخاذ کردند.

پیش از این بیش از ۱۰۰۰ زندانی از زندان الکویفیة فرار کردند اما سازمان های امنیتی لیبی اعلام کردند که حدود ۱۰۰ زندانی را از بین ۱۰۰۰ دستگیر کرده اند.

در همین راستا، منابع امنیتی مسئول در زندان الکویفیة اعلام کردند که برخی از زندانیان فراری خودشان را تسلیم کردند و به زندان برگشتند و برخی دیگر نیز فرزندان خود را به دستگاه پلیس نظامی تسلیم کردند.

به گزارش یک منبع امنیتی، گروهی از افراد مسلح برای فراری دادن و آزاد کردن زندانیان به مقر پلیس النجرة واقع در شهر طبرق در شرقی ترین نقطه لیبی تیراندازی کردند که به کشته شدن یکی از زندانیان که در حال فرار بود، انجامید.

شنبه گذشته نیز بعد از حمله افراد مسلح به تیمارستان روانی که می خواستند بیماری را که به اتهام قتل دچار مشکلات عقلی و روانی شده بود، بکشند، ۱۶ بیمار دیگر بستری در این تیمارستان نیز فرار کردند.