به گزارش پارس به نقل از مهر، روزنامه لبنانی الدیار امروز دوشنبه در گزارشی نوشت: طرح ترور" بشار اسد" با همکاری میان سرویس اطلاعاتی اردن و سوریه ناکام مانده است.

بنابراین گزارش، سرویس اطلاعاتی اردن در تماس با دستگاه اطلاعاتی سوریه به آنها اطلاع داده که یک گروه افراطی ماموریت حمله موشکی به هواپیمای" بشار اسد" در شهر لاذقیه رادارد.

براین اساس، این گروه مسلح محموله ای از موشکهای" زمین به هوا" را از قطر دریافت کرده و در نظر داشت با استفاده از آن هواپیمای رئیس جمهور سوریه را هدف حمله قرار دهد.

نیروهای اطلاعاتی سوریه پس از بررسی های اولیه متوجه شدند که دو تن از کارکنان فرودگاه نظامی المزه دمشق نیز با تروریستها در زمینه زمان پرواز هواپیمای اسد به سوی لاذقیه همکاری داشته اند.

در این عملیات برخی افسران جداشده از ارتش سوریه در کنار اعضای جبهه تروریستی النصره مشارکت داشته و در نظر داشته اند در زمانی که هواپیمای رئیس جمهور سوریه به ارتفاع ۵۰ متری می رسید آنرا هدف حمله قرار دهند.

بنابراین گزارش، این گروه تروریستی که ۹ نفر بوده اند از سفر آخر هفته اسد به لاذقیه مطلع بوده اند. منابع آگاه دستگاههای جاسوسی قطر و ترکیه را عامل اصلی پشت پرده عملیات ترور نا فرجام بشار اسد معرفی کرده اند.

منابع رسمی در سوریه تاکنون به این خبر واکنشی نشان نداده اند.