به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، حسین فدایی در پایان نشست هفتگی شورای مرکزی جمعیت ایثارگران گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد که برخی از افرادی که با گفتمان اصولگرایی مشکل دارند، بتوانند اقبالی برای خود دست و پا کنند و پیروزی اصولگرایان را مورد خدشه قرار دهند.

وی افزود: ممکن است با توجه به ترکیب و آرایش نامزدهای تایید شده، برخی از اصولگرایان دغدغه و احساس خطری نداشته باشند ولی با توجه به شرایط بین المللی و منطقه ای و گردنه تاریخی و ضرورت پیشرفت و حرکت رو به تکامل انقلاب باید صحنه را با دقت رصد کنیم و حساسیت های لازم نسبت به ضرورت پیروزی نیروهای ارزشی را حفظ کنیم.

این فعال سیاسی اضافه کرد: در صورت کوتاهی و احتمال افزایش رای افرادی که به لحاظ گفتمانی مشکل دارند یا کارآمدی لازم را ندارند بالا می رود که در نتیجه ملامت های سنگینی را شکل می هد.

فدایی با بیان اینکه" راهبرد همگرایی و وحدت همچنان باید در دستور کار اصولگرایان باشد و در این راه نباید دچار غرور کاذب یا اختلاف شوند" ، درباره مسایلی که اصولگرایان برای رای آوری باید رعایت کنند اظهار کرد: در این مرحله حداقل سه نکته رعایت شود؛ اول اینکه دچار غرور نشوند، دوم اینکه به صورت هم چنگ نزنند و به فضاهای تخریب یکدیگر که زمین بازی دشمنان اصولگرایی است وارد نشوند و سوم اینکه اصول و معیارهای ارزشی و اخلاقی را در تمامی مراحل رقابت مورد توجه قرار دهند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی های مثبت نامزدهای اصولگرا گفت: نامزدهای اصولگرا و دلبسته گفتمان انقلاب، هرکدام مزیت هایی دارند که این مزیت ها کام مردم را برای تداوم خدمت شیرین نگه داشته است. آنچه در این موضوع مهم ارزیابی می شود، میانگین و برآورد و سرجمع مزیت هاست و تکیه بر یک مزیت اشتباه است.

وی اضافه کرد: همانگونه که قبلا هم اشاره شد، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی پنج مولفه و معیار کلی را به عنوان ملاک بررسی و ارزیابی نامزدها مدنظر دارد؛ اول اینکه نامزد مورد نظر توان و ظرفیت گفتمانی داشته و برنامه لازم را در جهت تحقق این گفتمان داشته باشد، دوم صلاحیت های فردی و شخصی که شاخصه های آن را پیش از این گفته ایم سوم نامزد موردنظر نیروهای ارزشی، باید هماهنگی، همسویی و توان تعامل با منافع و مصالح عالیه کشور را داشته باشد که این سه شاخص شرط لازم و « کارآمدی» و « مقبولیت» شرط کافی در انتخاب نامزد نهایی ارزیابی می شود. البته هرکدام از این معیارهای ذکر شده، دارای شاخص هایی هستند که برآیند و میانگین همه باید در نظر گرفته شود.

فدایی در مورد وضعیت رقابت در انتخابات ۲۴ خرداد نیز گفت: این انتخابات رقابت بین گفتمان محوری، برنامه محوری، همکاری جمعی و گروهی (تیم محوری) ، کارآمدی، اعتدال و عقلانیت همراه با رفتار انقلابی و جهادی و تقوامحوری است.

وی با اشاره به اینکه عموم مردم در این انتخابات حضور بانشاطی خواهند داشت، تاکید کرد: آنچه از گفت وگو با عموم مردم دریافت می شود این است که مردم خود را ملزم به این می بینند که با نخبگان ولایت مدار، اهل حق و بصیر مشورت کنند، از انتخاب نامزد در فضایی احساسی همراه با عجله و تعجیل خودداری شود، تحقیق، تدبیر و عقلانیت را در انتخاب نامزد با ضریب بالایی مدنظر داشته باشند، با توجه به منافع و مصالح عالیه کشور تصمیم بگیرند و در یک کلام با دقت در فرمایشات مقام معظم رهبری و نصب العین قرار دادن فرمایشات ایشان، اصلح را انتخاب کنند که امیدواریم امت حزب الله در این مسیر همچون گذشته سربلند و پیروز باشند.