به گزارش پارس به نقل از مهر، سی ان ان نوشت، رئیس پلیس محلی اسپانیا با اعلام این موضع از آغاز تحقیقات از این فرد خبر داد. از سوی دیگر" ماریو راخوی" نخست وزیر اسپانیا با حضور در محل حادثه از اعلام سه روز عزای عمومی در این کشور خبر داد.

در ساعات پایانی روز چهارشنبه یک قطار مسافری در شمال غربی اسپانیا از ریل خارج شد که در نتیجه آن دست کم ۷۸ نفر کشته و بیش از ۱۴۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

ماریانو راخوی، نخست وزیر این کشور شخصا در محل حادثه در" سانتیاگو د کومپوسته لا" حضور یافت. عزای عمومی در منطقه زیارتی محل حادثه، یک هفته خواهد بود.

راخوی این تصادف مرگبار را مصیبتی بزرگ و دلخراش خواند که تا مدتها بر قلب اسپانیایی ها سنگینی خواهد کرد. دولت اسپانیا در همدردی با بازماندگان قربانیان و مجروحان این تصادف، سه روز عزای عمومی اعلام کرده ولی در منطقه زیارتی گالیسی که سانحه در مرکز آن سانتیاگو روی داده است، یک هفته تمام عزای عمومی برقرار خواهد بود.

محل سانحه در شمال غربی اسپانیا قرار دارد. نخستین بررسی ها تائید می کنند که قطار با سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کرده در حالی که حداکثر سرعت مجاز در پیچ ۸۰ کیلومتر بوده است.

راننده لوکوموتیو این را پذیرفته که با سرعت بالا حرکت می کرده اما هنوز روشن نیست چرا وی قطار را با چنین سرعتی رانده است.