به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدرضا رحیمی ساعت ۱۵ بعد از ظهر جمعه وارد فرودگاه سنندج شد و پس از استقبال مسئولان کردستان از وی، با بالگرد به دیواندره رفت تا سد سیا زاغ را آبگیری کند.

افتتاح مرکز جراحی قلب سنندج و به صورت هم زمان از طریق ویدیو کنفرانس، افتتاح اورژانس و درمانگاه بیمارستان سروآباد، فاز دو دانشکده دندانپزشکی و افتتاح مجتمع فرهنگی ورزشی ایثار در سنندج توسط رحیمی انجام شد.

سخنرانی معاون اول رئیس جمهوری در مراسم افتتاحیه مرکز جراحی قلب سنندج حاوی نکات قابل تاملی بود.

رحیمی گفت: کردستان از استان های محروم نیست و محرومیت از آن زدوده شده و اثبات این ادعا را ظریف بودن طبیعت کردستان و ظریف تر بودن مردمان آن عنوان کرد.

معاون اول رئیس جمهور در دفاع از مدیرعامل زندانی کارخانه ایستک سنندج او را یک نخبه نامید که سرمایه ای را جمع کرده و در سنندج بکار گرفته است.

وی که در دفاع از این فرد نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس را نیز به عدم دفاع از مردم استان و سرمایه گذاری متهم کرد گفت: من در عمرم هیچ گاه محصول کارخانه خورشید زریوار را نخورده ام، اما از این فرد سوال می شود که چه رابطه ای با رحیمی دارید! ؟

موضوع جالب تر اینکه رحیمی افزود: اگر من به جای این فرد زندانی بودم، می گفتم شبانه روز با رحیمی در ارتباط بوده ام.

حمله رحیمی به نمایندگان مردم کردستان در مجلس از نکات قابل تامل دیگر این سخنرانی بود که گفت: به جای حرف های مفت و بی اساس، در دفاع از حقوق مردم سینه سپر کنید.

یکی دیگر از نکات جالب توجه سفر رحیمی به استان کردستان وعده حل مشکلات استان در روزهای باقی مانده دولت بود.

این ادعای آقای رحیمی هم جالب بود که سد سیازاغ دیواندره برای ۶۰ تا ۱۰۰ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد می کند که با یک حساب سرانگشتی، نه تنها آماری از بیکاری در کردستان نمی ماند بلکه باید نیروی کار از استان های دیگر جذب شود.

در افتتاحیه های روز نخست سفر دو روزه معاون اول و وزرای همراه، هیچکدام از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی حضور نداشتند.

گلایه خبرنگاران استان از عدم تحقق وعده های معاون اول رئیس جمهوری و استاندار کردستان در خصوص کمک به مسکن مهر خبرنگاران و هنرمندان در حاشیه افتتاح مرکز جراحی قلب سنندج، با یک وعده دیگر پاسخ داده شد.

آخرین برنامه روز نخست آقای رحیمی صرف افطاری و شام در مهمانسرای شهرداری در پارک جنگلی آبیدر بود که با حضور یاران نزدیک وی صورت گرفت.