به گزارش پارس ، پایگاه خبری « اقتصاد آنلاین» ضمن معرفی برخی نامزدهای تصدی وزارت کار و رفاه اجتماعی نوشت: دو سالی هست که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در ۸ تیر ۱۳۹۰ و تصویب شورای نگهبان در ۱۲ تیر در راستای طرح کوچک سازی دولت با ادغام سه وزارت رفاه و تامین اجتماعی، کار و امور اجتماعی و تعاون درست شد.


به این ترتیب بود که نخستین وزیر وزارتخانه ادغامی عبدالرضا شیخ الاسلامی شد که با ۲۰۴ رای موافق، ۳۱ مخالف و ۱۰ ممتنع رای آورد و به عنوان نخستین وزیر وزارتخانه ادغامی تعیین شد گرچه دوام چندانی نیاورد و او در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ استیضاح و برکنار شد. چنین بود که سپس در ۱۵ اردیبهشت امسال نمایندگان مجلس، با ۲۰۰ رای موافق، ۴۰ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۵۲ آرای مأخوذه، اسدالله عباسی را برای تصدی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزیدند.


و اینک در آستانه دولت جدید از چند چهره به عنوان گزینه های تصدی وزارت کار نام برده می شود؛ از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و وزیر وزارت رفاه در دولت خاتمی گرفته تا یکی از رؤسای سابق بانک مرکزی و همچنین وزیران کار و اقتصاد دولت اصلاحات. اقتصاد آنلاین می افزاید: در این میان اما علاوه بر گزینه های نامبرده نام ع-ر هم در میان گزینه ها مطرح شده گزینه ای که در کنار م-ب به عنوان جدی ترین گزینه های این وزارتخانه مطرح شده و گرچه برخی افراد با شرط به دست گرفتن شستا (شرکت های سازمان تامین اجتماعی) وعده حمایت از آقای « ب» را داده اند، اما طبق اخباری که به اقتصاد آنلاین رسیده بخت آقای « ر» از دیگر گزینه های مطرح شده بیشتر است.