به گزارش پارس به نقل از مهر، رمضان شجاعی کیاسری در جمع خبرنگاران گفت: انتظار می رفت که کاندیداهای محترم انتخابات ریاست جمهوری با معرفی اعضای کابینه و همکاران خود حق انتخاب مردم را شفاف تر و دقیقتر نمایند تا تیم کاری دولت از مردم پذیرش رای نمایند که علی رغم سوالات و تقاضای رسانه ها و گروه های سیاسی هیچ کدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به چنین امری تمکین نکردند و در نهایت برنامه ها و دیدگاه های شخصی را برگزیدند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از پیروزی رئیس جمهور منتخب طبق قانون نمایندگان مجلس به وزرا پیشنهادی رئیس جمهور باید برای مدیریت چهارساله بر وزارت خانه های تخصصی رای اعتماد دهند که تا کنون علی رغم نزدیک شدن به زمان مراسم تحلیف هیچ یک از کمیسیون های تخصصی و فراکسیون های مجلس از گزینه های قطعی و احتمالی اطلاعی ندارند.

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ظاهرا رئیس جمهور منتخب می خواهد از اصل غافلگیری استفاده نمایند مضاف بر این که گمانه ها بر این است که رئیس جمهور در روز مراسم تحلیف می خواهند اعضای کابینه را معرفی نمایند.

شجاعی خاطر نشان کرد: بر اساس ماده ۲۰۵ آئین نامه داخلی مجلس یک هفته بعد از جلسات رسیدگی و رای اعتماد به وزیران پیشنهادی شروع می شود که قطعا شناخت کافی از وزرا کابینه به دلیل محدودیت زمانی برای نمایندگان حاصل نمی شود لذا تقاضا از رئیس جمهور منتخب این است که اعضای قطعی و احتمالی کابینه را یک هفته قبل از مراسم تحلیف در معرض داوری افکار عمومی قرار دهند.

وی در بیان دلایل ضرورت اعلام فهرست وزرای احتمالی دولت منتخب یک هفته پیش از مراسم تحلیف گفت: معرفی کابینه احتمالی برای هر وزارت خانه می تواند داوری و عکس العمل داوران و نخبگان سیاسی اجتماعی فرهنگی و اقتصادی و بحث و بررسی در مجامع و محافل برای انتخاب بهتر و بهره گیری از نظرات مردمی و صاحب نظران برای نمایندگان مجلس را فراهم می سازد.

سخنگوی فراکسیون رهروان ادامه داد: جناب روحانی شخصیتی معتدل و شعاری برآمده از امید و تدبیر را مبنای دولت خود قرار داده اند، قطعا این اقدام تعاملی و مشاوره ای قبل از معرفی رسمی می تواند کمیسیون های تخصصی و فراکسیون ها را در همراهی و آراء بهتر و بیشتر به اعضای کابینه کمک کند.

وی تاکید کرد: تا کنون حتی کمسیون ها و فراکسیون های تخصصی به مشاوره هم گرفته نشده اند و تصمیم های پشت پرده ای با حقوق اساسی مردم و قانونی نمایندگان مغایرت دارد.

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت تاکید کرد: با توجه به سابقه طولانی و ارزشمند روحانی در مجلس مستحضرند بدنه مجلس و کلیت مجلس باید نسبت به پذیرش و رای اعتماد به اعضای کابینه اغناء گردد تا در شروع کار دولت جدید شاهد تعامل و همکاری خوب بین مجلس و دولت باشیم که خدای ناکرده به دلیل غافلگیر شدن و عدم شناخت کافی نمایندگان ممکن است تعدادی از وزرای پیشنهادی موفق به اخذ رای اعتماد نشوند و آغاز چالشی پیش روی مجلس و دولت شود.  

شجاعی با بیان این که از رسانه های گروهی انتظار دارم در تبیین ویژگی های دولت آینده اطلاع رسانی کنند، گفت: با این اطلاع رسانی رئیس جمهور منتخب بر اساس نگاه و خواست افکار عمومی خصوصا مردم شریف و نمایندگان آن ها افرادی با کفایت کاردان و با قدرت تصمیم گیری را انتخاب می کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی در عمر با برکت خود مدیران شایسته و جوان فراوانی تربیت نمود تا برای موفقیت هر چه بیشتر بهره گیرد.

وی تاکید کرد: عدم تثبیت مدیران یکی از مهمترین عوامل عدم توفیق دولت و از دست رفتن فرصت خدمت به مردم محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر پیش از این اعضای شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از شکل گیری کمیته هایی برای رایزنی با مشاوران رئیس جمهور منتخب خبر داده بودند.  

فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز ۶ شرط را برای رای دادن به این وزیران طی بیانیه ای اعلام کرد و خواستار بهره گیری از وزیران دولت دهم در کابینه شد.  

همچنین پیش از این حسن روحانی از مجامع، اقشار، گروه ها و افراد حقیقی و حقوقی خواسته بود پیشنهادات خود را برای انتخاب اعضای کابینه به وی ارائه کنند.