به گزارش پ ارس به نقل از افکارنیوز، کابینه یازدهم هنوز به مجلس معرفی نشده حاشیه ساز شده است البته این بار نه از سوی رییس جمهور بلکه از سوی برخی از جریان ها و شخصیت های سیاسی که تلاش می کنند با استفاده از ارتباطاتی که با رسانه ها برقرار کرده اند نام اشخاص مورد نظر خود را به عنوان وزرا و یا معاونین احتمالی روحانی در افکار عمومی مطرح کنند.

پس از مسجل شدن پیروزی حسن روحانی و پایان جشن و سرور هواداران رییس جمهور منتخب نوبت به گمانه زنی درباره کابینه یازدهم رسید.

در همین راستا برخی از رسانه های در اقدامی بدیع شروع به گمانه زنی درباره اعضای کابینه رییس جمهور منتخب کردند، این گمانه زنی ها آنقدر ادامه یافت تا اینکه دفتر امور رسانه های رییس جمهور منتخب، با انتشار اطلاعیه ای با درخواست توقف گمانه زنی ها درباره ترکیب دولت یازدهم، از ملت بزرگ ایران دعوت کرد پیشنهادهای خود را در این زمینه به دفتر رییس جمهور منتخب ارسال کنند.

دفتر امور رسانه ای حسن روحانی دراین باره نوشت: " برخی امروز با گمانه زنی ها هم خود و هم دیگران را خسته می کنند و گاهی هم توقعات نابجا در جامعه به وجود می آورند و گاهی برخی از سخنان و گفتارها خیلی با اخلاق اسلامی سازگار نیست، رسانه ای کسی را به عنوان کاندیدای یک وزارتخانه معرفی می کند، رسانه ا ی دیگر آن را نقد می کند، رسانه ا ی دیگر نیز برای او شرط و شروط می گذارد، این جز خستگی ذهنی و فکری چیز دیگری نخواهد داشت. "

با این حال پس از توقف چند روزه این گمانه زنی ها مجدداً بازار شایعات داغ شد غافل از اینکه این بار نه انگیزه های رسانه ای که دلایل متعدد دیگری در پس پرده این کابینه سازی ها وجود دارد.

مطابق شنیده های افکارنیوز برخی از افرادی که خود را به احراز یکی از پست های کلیدی کابینه نزدیک می بینند اینک با خیل رقیبانی مواجه هستند که در مقام عمل ارجحیت چندانی نسبت به آنان احساس نمی کنند از این رو اطرافیان این اشخاص ضمن رایزنی با برخی از رسانه ها خواستار گنجاندن نام فرد مورد نظر در کابینه احتمالی رییس جمهور منتخب می شوند و البته در همین راستا امتیاراتی هم به رسانه مزبور پیشنهاد می کنند.

این کار دارای مزیت هایی برای سفارش دهنده نیز هست از جمله اینکه وزیر و یا معاون احتمالی کابینه آینده می تواند نام خود را به عنوان یکی از گزینه های وزارت در جامعه مطرح کند و حتی در صورت راه نیافتن به ساختمان وزارتخانه تا مدتی از سود کلان این سرمایه گذاری بی دردسر استفاده کند، ضمن اینکه متقاضیان می توانند امیدوار باشند رییس جمهور منتخب یادی هم از آنان بکند و به نوعی در عمل انجام شده نیز قرار بگیرد.

بر همین اساس رسانه های متعددی که تا پیش از این عملاً تاثیر چندانی در عرصه خبررسانی کشور نداشته اند با رونق گرفتن بازار کابینه سازی وارد عرصه شده و فعالانه مشغول رایزنی با اطرافیان وزرای احتمالی می شوند تا از این راه سود سرشاری را نصیب خود و مجموعه رسانه ای شان می کنند.

به همین دلیل باید در روزهای آینده شاهد موج گمانه زنی های رسانه ای برای کابینه یازدهم باشیم گمانه زنی هایی که البته پس پرده آن چیزی نیست جز زدوبندهای سیاسی و اقتصادی وزرای بالقوه و برخی رسانه های فرصت طلب.