روح الله حسنیان نماینده مردم تهران در گفت گو با خبرنگار پارلمانی پارس با اشاره به موضع مجلس شورای اسلامی در قبال رای اعتماد به کابینه دکتر روحانی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی این واقعیت را که، دکتر روحانی متفاوت از دکتر احمدی نژاد است را خوب درک می کند لذا دکتر روحانی هم از نظر جناحی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شخصیت متفاوتی از احمدی نژاد داشته که مجلس به خوبی واقف بر این مسئله است.

انتظار نمی رود روحانی وزیر حزب الهی به مجلس معرفی کند

حسینیان با اشاره به توقعات مجلس از وزاری پیشنهادی دکتر روحانی تصریح کرد: انتظار نمی رود، وزرای رئیس جمهور منتخب حزب الهی دو آتیشه از منظر ما باشند لذا به هیمن دلیل است که توقع داریم گرایش کابینه یازدهم به سمت نظام و انقلاب حرکت کند. .

این نماینده تهران با بیان اینکه اعضای کابینه پیشنهادی روحانی به مجلس نباید به هیچ وجه در فتنه ۸۸ نقش داشته باشند تاکید کرد: ضرورت اعتقاد به حکومت دینی باید در گفتار و رفتار اعضای پیشنهادی کابینه یازدهم مشهود باشد.

نمی شود نظام را پذیرفت و نقش اپوزوسیون را بازی کرد

حسینیان در ادامه در رابطه با پذیرش اصولگرایان مبنی برحضور اصلاحطلبان در جریانات سیاسی کشور بعد از پیروزی روحانی در انتخابات ۹۲ تاکید کرد: اصولگرایان با اصلاحطلبان دشمنی ندارند.

نماینده مردم تهران افزود: اصولگرایان تنها خواستار این هستند که اصلاحطلبان از چارچوب های اصلی نظام عبور نکنند لذا نمی شود در نظام جمهوری اسلامی ایران حضور داشت و نقش اپوزوسیون خارجی را بازی کرد.

حسینیان تصریح کرد: اصلاحطلبان تنها در صورت پذیرش چارچوب های نظام می توانند در جریان سیاسی کشور حضور داشته باشند که این امر خود به هیچ وجه مورد مخالفت اصولگرایان نیست.

این نماینده مردم تهران در پایان افزود: قطعا نظام جمهوری اسلامی برای تثبیت خود نیازمند حضور همه سلایق در عرصه سیاسیت.