به گزارش پارس به نقل از مهر، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از دانشجویان اصلاح طلب دانشگاه های آزاد تهران، سامان دهی تشکل های دانشجویی را کار بسیار با ارزشی دانست و با تاکید بر اینکه بیشترین ضربه را در این چند سال، از تشکیلات زدگی خورده ایم، ادامه داد: یکی از دلایل تشکیلات زدگی مربوط به برخورد دولت ها و بخش دیگر نیز مربوط به خودخواهی ها و خودبزرگ بینی و خود محوری های افراد است.

وی با تقدیر از نقش دانشجویان در انتخابات اخیر، تصریح کرد: در انتخابات اخیر سهم مهمی متوجه جوانان بود وبه حق می توانیم از دانشجویان به عنوان گروهی که در طول سی سال گذشته همواره پیش تاز بوده و بیشترین خدمت بدون چشم داشت را انجام داده نام ببریم.

عارف همچنین با اشاره به فضای دانشگاه های آزاد یادور شد: از بدو تاسیس این دانشگاه نوعی سیاست زدگی و تشکیلات زدگی در دانشگاه آزاد وجود داشت. در سطوح مدیریتی این دانشگاه تمایلی به سیاسی شدن فضای دانشگاه آزاد دیده نمی شد و دلیلشان این بود که خانواده ها به دانشگاه آزاد پول پرداخت می کنند و می خواهند فرزندانشان درس بخوانند نه اینکه فعالیت سیاسی انجام دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از دانشجویان ما در دانشگاه های آزاد درس می خوانند که باید از پتانسیل شان استفاده کرد و زمینه را برای فعالیت شان باز کرد. دانشجویان دانشگا های آزاد نیز باید پا به پای سایر دانشجویان در فعالیت های صنفی، اجتماعی و سیاسی حضور و مشارکت داشته باشند.

عارف در خصوص فضای امنیتی در دانشگاه ها نیز گفت: اینکه در بعضی در دانشگاه ها می گویند، نهادهای امنیتی به ما دستور می دهند که با دانشجو برخورد کنیم با حقیقت سازگاری ندارد و بیشتر ناشی از ضعف مدیریت شان است. نهادهای امنیتی یک وظیفه قانونی دارند که از طریق دستگاه های ذیربط پی گیری می کنند. متاسفانه افرادی که ضعف مدیریتی دارند فرافکنی می کنند و مسئولیت ها را بر گردن دیگران می اندازد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: کلیه مسئولیت امور دانشگاه ها به عهده مدیریت دانشگاه هاست و باید مدیریت دانشگاه ها فضا را برای فعالیت های فوق برنامه و صنفی دانشجویان فراهم سازند.