به گزارش پارس به نقل از مهر محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در مراسم ضیافت افطار جوانان حذب اعتدال و توسعه که در امشب در تالار خانه معلم برگزار شد، در تشریح شکل گیری این حزب گفت: بعد از دو دهه از پیروزی انقلاب اسلامی بعضی از دوستان به این جمع بندی رسیدند دوباره آن چیزی که در گذشته اتفاق افتاد تکرار نشود یعنی کسانی که بعد از پیروزی انقلاب از پشت میز دانشگاه به میز مدیریت رفتند با توجه به وضعیت گذشته دوباره این اتفاق نیفتد.

وی با بیان این که تصمیم گرفتیم حزبی ایجاد کنیم که یک باشگاه، پژوهشگاه و دانشگاه باشد، افزود: بر همین اساس حزب اعتدال اعلام حضور کرد و گفتمانی که امروز در جامعه مطرح شد نتیجه همین تفکر بود.

دبیر کل حزب اعتدال و توسعه با بیان این که ایران بعد از دو دهه در رقابت جهانی با کشورهای دیگر قرار گرفته است، افزود: ما معتقد بودیم جایگاه ملت ایران اینجا نیست ملت ایران می تواند در راس رقابت های جهانی قرار بگیرد لذا برای این که ایران بتواند توسعه پیدا کند باید از همه امکانات استفاده کند.

نوبخت با اشاره به این که این امکانات فقط در نیروهای اصلاح طلب و اصولگرا منحصر نیست، افزود: این امر باعث شد که جریانی به نام جریان میانه پا در عرصه ظهور بگذارد، خیلی ها در سقف کوتاه اصلاح طلبی و اصولگرایی نمی گنجند، اگر قرار است ایران توسعه پیدا کند از همه این ها باید استفاده کرد.

وی ادامه داد: ما از همان ابتدای شکل گیری با دوستان اصلاح طلب یک زاویه داشتیم همانطور که با دوستان اصولگرا زاویه داشتیم.

مشاور حسن روحانی به خصوصیت دولت آتی اشاره کرد و گفت: دولتی قرار است در ۱۲ و ۱۳ مرداد بعد از مراسم تنفیذ و تحلیف شکل بگیرد که داعیه اش این است که به جای معیار جناحی افراد را با معیار شایستگی دور هم جمع می کند.

نوبخت در پایان افزود: حزب اعتدال و توسعه توانست کاندیدایی معرفی کند و از آن کاندیدا خواست برنامه ها را معرفی کند، اما پشتیبانی حزب اعتدال و توسعه منجر به موفقیت نشد بلکه حضور و خواست ملت منجر به موفقیت شد.