به گزارش پ ارس به نقل از خبرگزاری ایسنا، کیم کی وونگ، رئیس مذاکره کنندگان سئول اعلام کرد: چهارمین دور این مذاکرات درباره از سرگیری فعالیت مجتمع صنعتی کائسونگ بار دیگر بدون رسیدن به توافقی خاتمه یافت اما این دو کشور بار دیگر روز دوشنبه با یکدیگر مذاکره خواهند داشت.

مجتمع صنعتی کائسونگ همزمان با افزایش تنش های نظامی پس از آزمایش اتمی ماه فوریه کره شمالی و مانورهای مشترک کره جنوبی و آمریکا در ماه آوریل تعطیل شد.

طی هفته های اخیر مذاکرات در مورد این موضوع از سر گرفته شده اما به دلیل مشاجرات این دو کشور در رابطه با اینکه چه کسی مسوول تعطیلی مجتمع کائسونگ است پیشرفت بسیار کمی به دست آمده است.

مذاکرات روز چهارشنبه بدون نتیجه ای پایان یافته و هیچ یک از این دو کشور در مورد شرایطشان برای از سرگیری فعالیت این مجتمع صنعتی تغییر عقیده نداده اند.

یکی از مقامات وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی اعلام کرد، سئول به پیونگ یانگ تاکید کرده تا متعهد شود که دیگر باعث بسته شدن این مجتمع نشود و موضع محترمانه و مفیدی را برای حل این مساله اتخاذ کند.

وی افزود: این در حالی است که کره شمالی موضع پیشین خود را بازگو کرده و می گوید فعالیت های این منطقه باید هر چه سریعتر از سر گرفته شود.

مذاکره کننده ارشد سئول اعلام کرد: اختلاف عظیمی در مورد چگونگی تعیین یک چارچوب قانونی برای جلوگیری از بسته شدن آتی مجتمع صنعتی کائسونگ وجود دارد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: مذاکره کنندگان پیونگ یانگ پیشنهادهای صادقانه و عملی را پیشنهاد داده و کره جنوبی را مقصر ناکامی این مذاکرات دانسته اند.

این خبرگزاری در ادامه اعلام کرد: این مذاکرات به دلیل اصرارهای غیرمنطقی و رفتار ریاکارانه کره جنوبی بی نتیجه ماند.