به گزارش پارس به نقل از فارس، عدنان منصور، وزیر خارجه لبنان و هیئت همراه پس از حضور در مراسم افتتاحیه کنفرانس ژنو ۲ در مونتروی سوئیس و ایراد سخنرانی شب گذشته به کشورشان بازگشتند.

به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، منصور در اظهاراتی در فرودگاه گفت: برای موفقیت ژنو۲ باید زمینه تفاهم مشترکی بین دو هیئت سوری ایجاد شود اما اینکه امروز یکی از طرف ها در اجلاس پیش شرط هایی غیرقابل اجرا بگذارد به اعتقاد من هرگز به ایجاد راه حل کمک نمی کند.

وی افزود: زمانی که گفت وگو بین دو گروه و یا چند گروه برگزار می شود باید ساختار مورد قبول همه آنها مطرح شود تا به راه حلی مطلوب دست یافت اما وقتی یک گروه برای مثال خواستار کناره گیری رئیس یک کشور و یا انتقال مستقیم قدرت به شورای انتقالی می شود این امر به اعتقاد من نمی تواند به ایجاد راه حلی برای بحران منجر شود زیرا باید دیدگاه همه گروه ها مد نظر باشد.

وزیر خارجه لبنان گفت: پس از اینکه در اجلاس ژنو ۲ نطق خود را ایراد کردم ملاحظه کردم که گروهی به عمد علیه من و سخنرانی من حرف می زدند.

عدنان منصور گفت: وقتی برخی در این اجلاس حزب الله را به تروریسم و اقدامات تروریستی متهم کرده و آن را حزبی تروریستی می خوانند این مساله اصلا قابل قبول نیست زیرا مقاومتی که باعث افتخار کشور، امت و ملت لبنان است و توانسته علیه دشمن اسرائیلی مبارزه و از خاک لبنان محافظت کند اجازه نمی دهیم که آن را این گونه توصیف کنند بخصوص که از خارج از لبنان این اتهام ها مطرح می شود.

وی افزود: من در نطق خود بر دخالت نکردن در امور سوریه تاکید کردم و گفتم که دخالت در این کشور بحران را پیچیده تر می کند اما اینکه گروه هایی از خارج مقاومت را به تروریسم توصیف کنند به هر شکل و دلیلی قابل پذیرش نیست.