به گزارش پارس ، ایسنابه نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط: به دنبال درگیری هایی که روز دوشنبه میان حامیان محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر با مخالفانش و نیروهای امنیتی مصر در میدان رامسس در مرکز قاهره رخ داد، مسوولان مصری پرونده ۴۰۱ فرد بازداشت شده را به دادستانی کل ارجاع دادند.

منابع خبری گزارش دادند که حامیان مرسی برای بازگشت وی به منصبش و در اعلام مخالفت با کودتای نظامی به تظاهرات خود ادامه می دهند.

هزاران تن از حامیان رئیس جمهوری برکنار شده مصر شب گذشته در مقابل مقر امنیت ملی در حومه شهر نصر واقع در شرق قاهره تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان شعارهایی در محکومیت استبدادگری وزارت کشور و نقش دستگاه امنیتی کشور در اقدامات خشونت آمیز سردادند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که نیروهای امنیتی مصر موانعی را ایجاد کردند تا به تظاهرکنندگان اجازه ندهند وارد مقر امنیت ملی شوند.

حامیان مرسی در رابعة العدویة به تحصن خود که از حدود سه هفته قبل آغاز شده، ادامه می دهند و خواهان بازگشت وی به منصبش هستند.

حامیان رئیس جمهور برکنار شده مصر تظاهرات و تحصن هایی را در میدان های دیگر قاهره و استان های دیگر مصر برگزار می کنند.

راهپیمایی در حمایت از مرسی در شهر بنی لویف در جنوب مصر برپا شد که شرکت کنندگان در آن کودتای نظامی در مصر را محکوم کرده و خواهان بازگشت مرسی به منصبش شدند.

آنها همچنین عکس هایی از محمد مرسی را در دست داشته و شعارهایی علیه عبدالفتاح السیسی، وزیردفاع مصر سر دادند.

طی درگیری های خشونت آمیز در شهر" میت غمر" میان حامیان مرسی و مخالفانش که مقر اخوان المسلمین را به آتش کشیده بودند، ده ها تن زخمی شدند.

تعدادی از اعضای اخوان المسلمین نیز توانستند از مقر حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین محافظت کنند.

در همین راستا" ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت" خواهان برگزاری تظاهرات میلیونی" اصرار" طی امروز (چهارشنبه) شد.

پیشتر تظاهرات میلیونی" پایداری" حامیان محمد مرسی در چندین منطقه از قاهره برگزار شد.

حامیان رئیس جمهور برکنار شده مصر با تجمع خود در میدان جیزه مانع از رفت و آمد خودروها شدند.

در حالی که حامیان مرسی شعار" اسلام گرایی، اسلام گرایی" و" مرسی رئیس جمهور من است" سر می دادند، ده ها تن از آنها از پل اصلی میدان جیزه بالا رفته و پرچم های مصر را در دست داشتند.

یک منبع امنیتی مصری در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تصریح کرد که ده ها تن از حامیان مرسی مسیر پل سوئز در شرق قاهره را بسته و خواسته خود را مبنی بر بازگشت وی به منصبش اعلام کردند.

چند تن دیگر از طرفداران رئیس جمهور برکنار شده مصر نیز مسیر صلاح سالم را بستند.

در همین راستا، خالد خطیب، یکی از مسوولان وزارت بهداشت مصر اعلام کرد، طی درگیری هایی که در میدان رامسس، پل شش اکتبر، میدان النهضة واقع در مقابل دانشگاه قاهره و خیابان البحر الأعظم در جیزه رخ داد، هفت تن کشته و ۲۶۱ تن دیگر زخمی شدند.

وی تصریح کرد که ۱۳۷ تن از مجروحان بعد از بهبود حال جسمی شان از بیمارستان خارج شده و ۱۲۴ تن دیگر همچنان تحت درمان هستند.

خطیب خاطرنشان کرد که طی درگیری های میدان رامسس و بالای پل شش اکتبر ۱۳۴ تن زخمی و دو تن کشته شدند.

این مسوول مصری با بیان اینکه در میدان رابعة العدویة پنج تن زخمی شدند، تصریح کرد که در میدان نهضت و اطراف دانشگاه قاهره ۱۱۴ تن زخمی و چهار تن دیگر کشته شدند.

وی در ادامه گفت: در خیابان البحر الأعظم و خیابان المحملة هشت تن زخمی شده و یک تن جان باخت.

تظاهرات روز دوشنبه بنا به فراخوان ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت برگزار شد.

ائتلاف مذکور اعلام کرد که این تظاهرات نخستین اعتراض مسالمت آمیز در تمام میدان های قاهره، جیزه و تمام مناطق مهم در استان مصر است تا مسیر رفت و آمد در قاهره و سایر استان ها فلج شود.

ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت حمله نیروهای پلیس به تظاهرکنندگان در میدان رامسس را محکوم و اعلام کرد که پلیس و نظامیان مسوول کشتار" نمازگزاران صلح طلب" هستند.

ائتلاف ملی در بیانیه ای تاکید کرد: انقلاب ما مسالمت آمیز و به دور از خشونت بوده و ما صلح جو خواهیم ماند تا اراده مردم مصر را محقق سازیم.

در مقابل نیروهای مسلح مصر از تحصن کنندگان حامی رئیس جمهور برکنار شده مصر در اطراف مسجد رابعة العدویة خواستند به تحصن خود پایان دهند.