به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سیدعباس عراقچی در نشست هفتگی اش با خبرنگاران در پاسخ به اینکه آمریکا و دولت انگلیس برای مذاکره با ایران بعد از انتخاب آقای روحانی چراغ سبز نشان داده اند، فکر می کنید این کشورها با حسن نیت وارد مذاکره با ایران می شوند و این امر خیر اتفاق می افتد؟ گفت: اینکه خیلی از کشورها از جمله غرب و اروپایی ها به طور رسمی و غیرسمی برای گفت وگو و تفاهم بیشتر با ایران اظهارنظر کرده اند امر مطلوبی است، اما در رابطه با آمریکا کار ما از چراغ سبز گذشته است. ما منتظر تغییر عملی در رفتار آمریکایی ها هستیم.

وی گفت: ما این تجربه را در رابطه با آمریکایی ها پیش از این داشته ایم و آنچه ملاک تغییر نگاه ما نسبت به آمریکایی هاست رفتار آنها در صحنه عمل است.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره رایزنی وزارت خارجه با مقامات جدید مصر پس از برکناری محمد مرسی، گفت: آقای صالحی رایزنی های مستقیمی با سرپرست وزارت خارجه مصر قبل از برکناری شان داشتند و با آقای البرادعی نیز گفت وگو داشتند، همچنین با بازیگران منطقه ای ابتکاراتی را مطرح کردند.

وی ادامه داد: در سفر کوتاهی که آقای صالحی به ترکیه داشتند، مباحثی مطرح شد. اختلاف موضع ما با ترکیه در مسائل منطقه وجود دارد و امر غیرقابل انکاری نیست. همچنین آقای صالحی با وزیر خارجه امارات گفت وگوی تلفنی در رابطه با مصر و سایر مسائل به ویژه سوریه داشتند.

عراقچی تصریح کرد: ما با همه طرف ها مذاکرات در این باره را ادامه می دهیم و امیدواریم موضوع مصر در آرامش و حفظ انسجام ملی به سرانجام مناسب برسد و به خواست های مشروع مردم پاسخ داده شود.