به گزارش پ ارس به نقل از فارس، میشل عون رئیس جریان آزاد ملی لبنان در گفت وگو با رادیو نور تاکید کرد که تفاهم راهبردی با حزب الله لبنان هرگز تغییر نخواهد کرد و مسایل داخلی نیز وجود دارد که باید با نرمش بیشتر با سایر گروه های لبنانی آن را بررسی کرد.

وی با تاکید بر اینکه مسایلی وجود دارد که نباید بین این دو جریان همراهی وجود داشته باشد، در عین حال تاکید کرد: ما همچنین به دنبال گسترش این تفاهم به سایر محورها هستیم.

عون تاکید کرد که حزب الله به دنبال ثبات در کشور است و هزینه های زیادی برای باقی ماندن ثبات در لبنان پرداخت کرده است، اگر این ثبات در کشور مهیا شود، امنیت برای تمامی انسان ها فراهم خواهد شد.

وی از هر همگرایی بین گروه های لبنانی استقبال کرده و گفت که همگرایی و ثبات برای تمامی لبنانی هاست، عون در مورد تمدید ریاست جان قهوه چی بر ارتش نیز گفت که موضع وی قبل از مطرح شدن پیشنهاد تمدید مشخص بود و وی انگیزه های ۱۴ مارس برای تمدید سمت وی را نمی داند.

رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان تصریح کرد که عده ای وجود دارند که سر حزب الله را می خواهند، به همین علت آن را به مشارکت در عملیات ارتش در عبرا متهم می کنند، این گروه به ارتش نیز در موارد مختلف حمله می کنند و می خواهند آن را به محور شکاف داخلی در لبنان تبدیل کنند.

وی در مورد انفجار بئر العبد تصریح کرد که اولویت این انفجارها از بین بردن ساختار ملی لبنان است که تضمینی برای این کشور به شمار می رود و اجازه نمی دهد اوضاع این کشور به سمتی پیش برود که در عراق وجود دارد.

عون تاکید کرد: اگر حزب الله لبنان در دولت حضور نداشته باشد، ما نیز حضور نخواهیم داشت، اوضاع آینده مشخص خواهد کرد که موضع ما مانور نیست، مشکل این است که حقوق ما در هر مرحله کمتر می شود، مجموع وزرای جریان آزاد و هم پیمانان آن بر اساس حجمی که در کشور دارند، باید از ۱۱ وزیر تا ۱۳ وزیر باشد.

وی ابراز داشت که هنوز در مورد اسامی و تعداد وزارتخانه ها با تمام سلام به توافق نرسیده است. عون از مناسبات خود با نبیه بری نیز گفت و تصریح کرد که گاهی با وی اختلاف نظر و گاهی اتفاق نظر دارد، اما الان موضوعی برای بررسی بین دو طرف وجود ندارد. مناسبات با میشل سلیمان نیز در تمامی عرصه ها در آرامش است.

عون مناسبات خود با بکرکی دفتر اسقف مارونی های لبنان را نیز خوب و طبیعی خواند.