به گزارش پارس به نقل از ایسنا، عزیز اکبریان طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ملت شریف ایران با حضور پرشورشان در انتخابات ۲۴ خرداد ماه و عمل به فرمایشات رهبری به استکبار جهانی و کاخ سفید نشان دادند که ملت ایران هیچ هراسی از تحریم و تهدید ندارند و پای انقلاب و آرمان های نظام خود ایستاده اند و برای عزت و اقتدار ایران از هیچ کاری دریغ نخواهند کرد.

وی افزود: این حضور باعث سنگین تر شدن مسئولیت مجلس و دولت شده است و در ابتدا مجلس باید با آسیب شناسی از عملکرد یک ساله خود به حل مشکلات کشور اقدام کند و باید با فعال کردن کمیسیون های تخصصی و تعامل با دولت مشکلات فعلی مردم را بشناسند و در جهت مرتفع کردن آن گام بردارند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نظارت یکی از وظایف اساسی مجلس است که متاسفانه در چند سال اخیر دچار ضعف شده است و مجلس باید آن را فعال تر کند و بدون هیچ مماشاتی با نظارت قاطع، متخلفین را به قوه قضاییه معرفی کند و هیچ چیزی را بر رضایت خدا مقدم نداند و نمایندگان نیز باید خود شأن مجلس را حفظ کنند و از ثناگویی دولت پرهیز کنند چرا که نتیجه این ثناگویی، عملکرد دولت در پرهیز از عمل به قانون است و باید از عملکرد گذشته خود عبرت بگیریم.

اکبریان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با اینکه دولت آینده باید نقاط ضعف این دولت را نداشته باشد و نقاط قوت آن را حفظ کند، گفت: جناب آقای روحانی شما پنج سال سابقه نمایندگی در مجلس را دارید و مجلس را بیش از همه می شناسید و باید با تعامل و همکاری خود با مجلس و عمل به قانون این را به اثبات برسانید و نباید اگر مشکلی وجود دارد آن را به تریبون های رسمی بکشانید و باید به قانون گریزی ها که راس آن در مسئولین کشور است، خاتمه دهید.

وی افزود: شما اعتدال را در پیش روی خود قرار داده اید و باید با همین اعتدال و با استفاده از نیروهای ولایتمدار، متعهد، کارآمد و ساده زیست و پرهیز از استفاده از افراد تندرو در جناح چپ و راست، دولت آینده را در مسیر تحقق این اعتدال هدایت کنید و با دیپلماسی و تعامل سازنده با جهان و همچنین تقویت دیپلماسی پارلمانی، کشور را در جهت نیل به اهداف خود پیروز نمایید.

نماینده مردم کرج در مجلس با بیان اینکه توجه ویژه به تولید، صنعت و کشاورزی باعث خلق حماسه دیگری خواهد شد، تصریح کرد: بعد از خلق حماسه سیاسی باید در جهت خلق حماسه اقتصادی گام برداشت و دولت آینده با توجه به تولید، صنعت و کشاورزی می تواند برای تحقق این شعار بنیادین سال گام مهمی بردارد. ضمن آنکه حل مشکل بیکاری که ریشه بسیاری از مسائل مانند فساد، جرم و تباهی جوانان است، می تواند یکی از اولویت های مهم دولت یازدهم باشد.

اکبریان در پایان خاطرنشان کرد: مسکن مهر به عنوان برگ زرینی از فعالیت های دولت نهم و دهم با همه نقاط قوت خود دارای مشکلاتی نیز بود و باید با حل این مشکلات مردم را برای خانه دار شدن یاری کنیم و از دولت آینده می خواهم برای برطرف کردن مشکلات استان البرز که مقام معظم رهبری آن را ایران کوچک نامیدند گام های موثری بردارند.