آذربایجان و ترکیه مراقب فتنه رژیم صهیونیستی باشند. آذربایجان و ترکیه بدانند ایران با در مورد مسائل امنیتی با کسی شوخی ندارد.

محمد حسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در مورد تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی در منطقه قفقاز در گفت‌وگو با پارس نیوز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد، بزرگترین تهدید برای منطقه و کشورهای منطقه، رژیم صهیونیستی است و با هر ترفندی  به دنبال این است تا حضور خود را در منطقه پررنگ‌تر کند.

وی تصریح کرد: تحرکات اخیر این رژیم جعلی در مرزهای ایران، موجب نارضایتی مردم منطقه نیز شده است و مردم منطقه هم نسبت به برخی از سیاست‌های دولتمردان خود، اعتراض دارند، به طور مثال آقای اردوغان از یک طرف به رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد که در منطقه دست به تجاوزگری بزنند و از طرفی از به مردم غزه کمک می‌کند. همچنین دولتمردان آذربایجان هم می‌دانند که رژیم صهیونیستی به دنبال حضور بیشتر خود در منطقه خاورمیانه است اما دست از حمایت این رژیم جعلی بر نمی‌دارند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: امروز آقای علی‌الف باید متوجه باشد که با حمایت از اقداماتی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد، پل‌های پشت سر خود را خراب می‌کند، چراکه این رژیم به دنبال برهم زدن امنیت منطقه است.

آصفری با بیان اینکه ایران اجازه حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را نخواهد داد، گفت: جمهوری اسلامی ایران، تحت هر شرایطی و چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم اجازه نمی‌دهد تا این رژیم جعلی در منطقه حضور داشته باشد چرا که این اتفاقات به دلیل  برهم زدن مسائل سیاسی و استراتژیکی است و ایران اجازه نخواهد داد تا مسائل امنیتی‌اش در خطر بیفتد و در این مورد با کسی شوخی ندارد.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: هم دولتمردان ترکیه و هم آذربایجان، از توان نظامی ایران با خبر هستند و توان مقابله با ایران را ندارند و در زمان جنگ تحمیلی نیز شاهد این ماجرا بودند لذا آن‌ها می‌دانند که چه نتیجه‌ای در نهایت عاید صدام شد.

وی افزود: آقای اردوغان می‌داند که اگر حمایت‌های سردار سلیمانی نبود، وضعیت ترکیه همانند لیبی و یمن شده بود و ایران بود که ایشان را نجات داد، لذا دولتمردان منطقه‌ای، به جای بها دادن به یک رژیم جعلی، به فکر اقتصاد مردم خود باشند.