به گزارش پ ارس به نقل از ایسنا، یک منبع نزدیک به تیم مشاوره ای رئیس جمهور منتخب که نخواست نامش ذکر شود به خبرنگار ما گفت: چند نفر از مدیران سابق با عنوان اینکه مشکلات کشور خصوصا در ابعاد اقتصادی چنان عمیق است که با هر منظر و تحلیلی خصوصا اگر به تیم اقتصادی دولت ضمانت های قوی داده نشود، کاری از پیش نخواهند برد و یا اینکه حل این همه مشکل به جا مانده و به ارث رسیده به دولت آینده در وسع و توانایی آنان نیست، از قبول هرگونه مسئولیتی عذر خواسته اند.

در همین حال با اینکه بسیاری از سایت ها و خبرگزاری های عمدتا اصولگرا، از نام ها و شخصیت های مختلفی برای کابینه دولت یازدهم در روزهای گذشته رونمایی کرده اند؛ اما یک منبع فعال ستاد روحانی خبراز نادرست بودن بسیاری از این لیست های وزراء داده است و گفت: بسیاری از گزینه ها در حال بررسی هستند و تخصص و تجربه افراد مطرح شده برای تصدی وزارت مطبوع بسیار مهم است و حتی ممکن است از افراد شایسته ای که نام آنها در رسانه ها هم کمتر برده شده است، استفاده گردد.

وی افزود: مشکلات بعضی از وزارتخانه ها آنقدر گسترده است که حتی بعضی از افراد مطرح و شایسته برای تصدی فلان وزارتخانه (با عنوان عدم توانایی در این شرایط) بی انگیزگی یا عدم حضور خود را اعلام کرده اند؛ ولی با این حال بعضی افراد باتجربه ای هم هستند که بدون واسطه برای رفع مشکلات جلو آمده اند و در همین رابطه اراده بر این است که از تمام ظرفیت ها و توانایی های علمی، تخصصی استفاده شود.

به گفته وی، حتی اگر تعدادی از مدیران مدنظر، به هر دلیل نتوانند با دولت همکاری نمایند اما شانس بزرگ آقای روحانی این است که تعداد مدیران توانمند به حاشیه رفته، زیاد است و از این نظر دست ایشان برای انتخابات مدیران دولت خود همچنان باز است.

گفتنی اینکه، چند روز پیش دکتر روحانی در مراسمی اعلام نمود که بررسی وزرا کابینه را آغاز نموده است. مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب در تاریخ دوازدهم مرداد برگزار می شود و روحانی پس از آن یک هفته فرصت دارد تا کابینه خود را برای گرفت رای اعتماد به مجلس معرفی کند.