عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد کابینه پیشنهادی وزرای دولت گفت: به طور کلی کابینه‌ای که از سوی ابراهیم رئیسی به مجلس معرفی شده است، کابینه‌ای است که از برخی افراد باتجربه و کاربلد تشکیل شده و مجلس هم باید برای کمک به دولت تمام توان خود را به کار بگیرد.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد کمیسیون‌های مختلف مجلس شرایط متفاوتی در مورد کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم دارند، در مورد کمیسون امنیت ملی، وضعیت مشخص است چراکه افراد باتجربه و دارای سوابق قابل توجه به عنوان وزیر مربوطه پیشنهاد شده است که کمیسیون متبوعش سعی خواهد کرد به این موضوع کمک کرده تا با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: اما طبق گفته دیگر همکاران، در برخی از کمیسیون‌ها با افرادی مواجهه هستند که یا شناخته شده نیستند یا با حرف و حدیث‌هایی روبرو هستند و سوابق چشمگیری ندارند، لذا مجلس و کمیسیون‌های مربوطه موظف هستند تا وظیفه خود در این مورد به نحو احسن انجام دهد.

هفته آینده، هفته پرکاری برای مجلس خواهد بود

این نماینده مجلس افزود: هفته آینده، هفته پرکاری در مجلس شورای اسلامی خواهد بود و باید با دقت به توانمندی‌های وزرای پیشنهادی مورد بررسی قرار بگیرد تا بلکه با روی کار آمدن افرادی کارآمد و متخصص، از مشکلات کشور کاسته شود.

ملاک مجلس حضور افراد متخصص و مردمی در کابینه است

این نماینده مجلس تاکید کرد: به‌طور کلی نظر مجلس در مورد کابینه وزرای پیشنهادی مثبت است اما در برخی از موارد به دلیل سطح معروفیت و تجربه کاری برخی افراد، نمایندگان باید به دولت برای بالاترین سطح کمک کنند تا شاهد دولتی جهادی و مردمی در آینده باشیم.