به گزارش پارس به نقل از فارس، « اولیور استون» ، کارگردان سرشناس سینمای آمریکا در مصاحبه ای با رادیو فردا از مسلمان شدن پسرش گفت و مخالفت خود با ایده های جنگ طلبانه را ابراز کرد.

بر اساس این گزارش وی که در جشنواره فیلم « کارلووی واری» در جمهوری چک شرکت کرده بود درباره گرویدن پسرش، « شان استون» به اسلام گفت: « پسرم « شان» به ایران رفت، عاشق ایران است و مدتی آنجا ماند، و تا حدودی به اسلام گروید. »

وی در پاسخ به سوالی درباره واکنشش به این تصمیم پسرش گفت: « شگفت زده شده بودم، هیچ وقت درباره تصمیمش به من چیزی نگفته بود… می دانید شان پسر بزرگ من است، قوی است و به ندرت هم به حرف های من گوش می دهد. »

این کارگردان آمریکایی افزود: « من دلایل او را درک می کنم، ولی در عین حال فکر نمی کنم که مردم دنیا هم لزوماً او را درک می کند، اما من فکر او را می فهمم و او کاری را کرد که کرد… به هر حال، پسرم به ایران رفت و من هم برای صلح فعالیت می کنم و فکر می کنم ایالات متحده نباید ایران را هدف قرار دهد و صد در صد در برابر چنین اقدامی ایستاده ام و می کوشم به ایجاد یک فضای مبتنی بر همکاری کمک کنم. »

الیور استون، درباره سفر به ایران اظهار کرد زمانی که تنش های بین ایران و آمریکا به اوج رسیده بود قصد داشته به ایران سفر کند، یعنی « زمانی که آمریکا و اسرائیل ایران را هدف گرفته بودند. »

وی از ادامه تنش های بین ایران و آمریکا در قالب جنگ سایبری ابراز تعجب کرد: « اما مایه تعجب است که این رویارویی همچنان در قالب جنگ سایبری ادامه پیدا کرد. البته اوباما هم درمورد ایران شدت عمل به خرج داده ‬. اینکه آمریکا جنگ سایبری را آغاز می کند و در همان حال چین را متهم می کند که در عملیات جنگ سایبری قویتر است، در حالی که ما طرفی هستیم که این جنگ را آغاز کرده و فکر می کنم این مسأله شوخی و ناعادلانه است. »